۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: 405028

نتایج نظرسنجی اخیر "رویترز/ایپسوس" نشان داد محبوبیت "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای نخستین بار از ماه مه سال جاری میلادی (حدود ۲ ماه پیش) به "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات نزدیک شد.

 ترامپ در یک قدمی کلینتون!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ساعت ۲۴ ، وبسایت "فیوچر،این نظرسنجی اینترنتی که از 18 تا 22 ماه جاری میلادی (28 تیر تا 1 مرداد) انجام شد، نشان داد 41 درصد از مردم آمریکا طرفدار کلینتون و 38 درصد از آنها طرفدار ترامپ هستند. در نتیجه این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقابت تنگاتنگی را برای پیروزی در انتخابات در پیش دارند.

قبل از آغاز کنوانسیون جمهوری خواهان، ترامپ در نظرسنجی پیشین در فاصله 10 درصدی از کلینتون قرار داشت. این تاجر آمریکایی در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان که در کلیولند آمریکا برگزار شد، به طور رسمی نامزدی این حزب را در انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر (18 آبان) پذیرفت. چهارشنبه پیش سناتور "تد کروز،" نزدیکترین رقیب انتخاباتی ترامپ -- که ماه مه از این رقابت کنار کشیده بود -- از اعلام حمایت رسمی از وی خودداری کرد.

در نظرسنجی رویترز/ ایپسوس در سال 2012 هم محبوبیت "میت رامنی،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا پس از کنوانسیون ملی جمهوری خواهان 5 درصد افزایش یافت.

هیلاری کلینتون که انتظار می رود هفته آینده در کنوانسیون حزب دموکرات در فیلادلفیا به عنوان نامزد رسمی این حزب معرفی شود، در بیشتر نظرسنجی های امسال از ترامپ پیشی گرفته است. آخرین باری که محبوبیت ترامپ به کلینتون نزدیک شد، اواسط ماه مه سال جاری میلادی بود که دو نامزد جمهوری خواه دیگر از ادامه رقابت در انتخابات کنار کشیدند.

نظرسنجی "رویترز/ایپسوس" با حضور 1036 رأی دهنده به زبان انگلیسی و در 50 ایالت آمریکا انجام شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.