مقتدی صدر رهبر جریان سیاسی صدر و گروه 'سرایا السلام' یکی از نیروهای زیر مجموعه تشکیلات مردمی 'الحشد الشعبی' در عراق در واکنش به تصمیم امریکا و انگلیس به ارسال تعداد بیشتری از سربازان خود به عراق تهدید کرد که با این نیروها به عنوان اشغالگر برخورد می کند.

مقتدی صدر: با سربازان آمریکایی و انگلیسی به عنوان اشغالگر برخورد می کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا, مقتدی صدر روز یکشنبه در پاسخ سوال یکی از هوادارانش که پیرامون اعزام نظامیان آمریکایی و انگلیسی به عراق سوال کرده است گفت : ' ما این نیروها را آزاد کننده نمی دانیم بلکه با آنها براساس اشغالگر برخورد می کنیم.'
رهبر جریان صدر همچنین بر ضرورت وحدت و انسجام داخلی تاکید کرده و افزوده است که آنها (آمریکا و انگلیس) بر باطل خود، متحد شده و ما بر حق خود، پراکنده شده ایم و بین خودمان درگیری ایجاد کرده ایم تا دشمن به راحتی (سرزمین ) ما را اشغال کند.
وی تاکید کرده است: 'به رغم این می گوییم 'هیات منا الذله' و با این نیروها نه به عنوان آزادکننده بلکه به عنوان اشغالگر برخورد می کنیم.'
وزیر دفاع آمریکا در 11 جولای گذشته در سفر غیر منتظره به بغداد گفته بود که واشنگتن در صدد اعزام 560 سرباز جدید به عراق است تا به این ترتیب تعداد نیروهای نظامی آمریکا به چهار هزار و 600 نفر برسد.
از طرفی وزارت دفاع انگلیس نیز در آستانه عملیات موصل از تصمیم لندن برای اعزام تعدادی از سربازان خود به عراق خبر داده است.
آمریکا و انگلیس مدعی هستند که با اطلاع دولت عراق اقدام به اعزام نیرو به این کشور کرده اند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.