مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کل کشور گفت: امروز باید طلاب از خود بپرسند نقش آنان در تحقق جهاد کبیر چیست، همچنین باید به این مطلب توجه داشته باشند که ویژگی‌ها و الزامات جهاد با نقش روشنگری حوزه‌های علمیه در کدام بخش است.

توجه طلاب به ایفای نقش در جهاد کبیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمود محمدی شاهرودی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کل کشور در نخستین نشست شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران که در سازمان بسیج اساتید برگزار شد، با اشاره به بیاناتی از امام راحل درباره رسالت طلاب، گفت: امام راحل در سال ۶۷ چهار رسالت را برای طلاب تعیین کردند.

وی افزود: بر اساس بیانات امام راحل از رسالت‌‌های طلاب دفاع از اسلام، دفاع از انقلاب اسلامی، دفاع از اصل تغییرناپذیر نه شرقی و نه غربی و دفاع از عقاید سایر اقشار جامعه است.

حجت‌الاسلام شاهرودی با اشاره به اینکه امروز کشور ما به لحاظ فرهنگی و عقیدتی مورد هجمه دشمن قرار دارد، عنوان کرد: با توجه به این هجمه دشمن طلاب باید با رویکرد انقلابی موضع‌گیری صریح داشته باشند، اگر طلاب نسبت به آنچه امام راحل به‌عنوان شاکله طلبگی مشخص کرده غفلت کنند به رسالت خود عمل نکردند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کل کشور با اشاره به اینکه بخش عظیمی از طلاب خواهران هستند، اظهار داشت: سازمان بسیج طلاب خواهران تنها سازمانی است که از سایر سازمان‌ها استقلال دارد.

جامعه ما به حضور و ورود خواهران طلبه نیاز دارد

وی افزود: امروز بسیاری از سازمان‌ها از ما مطالبه محتوا دارند، بخش قابل‌توجهی از جامعه ما به حضور و ورود خواهران طلبه نیاز دارد.

حجت‌الاسلام شاهرودی با اشاره به اینکه در عرصه محتوایی تبیین بیانات رهبری وظیفه همه ما است، عنوان کرد: در این عرصه سابقه مطالعاتی و بحث علمی و کاربردی نیاز دارد که طلاب خواهر می‌توانند ورود کرده و کار کنند.

وی افزود: در گفتمان‌های اخیر رهبر معظم انقلاب موضوع جهاد کبیر مکرر مطرح شده است، چراکه بحث نفوذ در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی را داریم، بنابراین از موضوعاتی که می‌تواند سد نفوذ دشمن شود بحث جهاد کبیر است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کل کشور با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند از حوزه‌های علمیه انقلاب‌زدایی کند، بیان داشت: امروز باید طلاب از خود بپرسند نقش آنان در تحقق جهاد کبیر چیست، همچنین باید به این مطلب توجه داشته باشند که ویژگی‌ها و الزامات جهاد با نقش روشنگری حوزه‌های علمیه در کدام بخش است.

حجت‌الاسلام شاهرودی با اشاره به اینکه از آدم تا خاتم حق و باطل در مقابل هم بوده است، اظهار داشت: نوع جهاد با ویژگی‌های کفار متفاوت می‌شود که باید با توجه به این تفاوت‌ها با آنها به مبارزه پرداخته شود.

باید در عرصه جنگ نرم طوری با دشمن وارد مبارزه شویم که مجبور به تبعیت از آن نشویم

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن به گونه‌ای عرصه جنگ نرم را طراحی می‌کند تا ما را ناچار در مسیر تبعیت از خود قرار دهد، گفت: ما باید در این عرصه مرز جهاد اکبر و جهاد اصغر را به خوبی تشخیص داده و بدانیم که چگونه عمل کنیم تا نقشه دشمن را فهمیده و در میدان تبعیت از او قرار نگیریم.

 مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کل کشور افزود: امروز عرصه‌های جهاد کبیر دارای وجه ایجابی و سلبی است که باید آن را تشخیص داد تا به استحکام نظام کمک کرد.

حجت‌الاسلام شاهرودی در ادامه بیان داشت: به‌عنوان‌مثال در عرصه جهاد کبیر و بخش سیاسی یا تصمیمات کلان نظام چگونه می‌توانیم ایفای نقش کنیم تا گرفتار نفوذ دشمن و تبعیت از آن نشویم.

وی با اشاره به اینکه امروز کار کردن در عرصه جهاد فرهنگی مسئله‌ای بسیار مهم است که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تأکید دارند، اظهار داشت: دفاع از جان و ناموس مسلمانان بسیار ارزش دارد اما به همان میزان اگر کسی در جهاد فرهنگی موفق باشد و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب کار کند اجر و مزد او از کسی که در خط مقدم کار کرده کمتر نیست.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کل کشور با اشاره به اهمیت مساله اقتصاد مقاومتی، ابراز کرد: خواهران در بخش اقتصاد مقاومتی بسیار خوب می‌توانند وارد شده و این مسئله را در جامعه تبین کنند.

حجت‌الاسلام شاهرودی گفت: شما خواهران ویژگی‌های جهاد کبیر و الزامات آن را مشخص کنید، بصیرت افزایی، فهم هوشمندانه نیاز به تبیین دارد امروز سلاح تهدید دشمن قابل دید نیست در این زمینه با روحیه‌ انقلابی‌گری وارد شوید.

طلاب باید نقش خود را در تحقق تمدن اسلامی مشخص کنند

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر دشمن موفق شود از حوزه انقلاب‌زدایی کند نظام با خطر مواجه می‌شود عنوان کرد: باید نقش بسیج طلاب در معماری دفاعی امنیتی انقلاب اسلامی بر اساس دفاع همه جانبه مردم پایه باشد.

حجت‌الاسلام شاهرودی افزود: امروز همه هجمه‌ها برای از بین بردن نظام است بنابراین باید تهدیدات، فرصت‌ها، نقاط قوت و ضعف دشمن و سناریوی آن‌ها را بشناسیم و در مقابله با آن‌ها طراحی و برنامه داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب باید نقش خود را در تحقق تمدن اسلامی و الگوی ایرانی اسلامی که پیشرفت ۵۰ سال آینده کشور را رغم می‌زند مشخص کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.