کتاب آشتی با امام زمان علیه السلام فشرده ای از درس ها و سخنرانی های محمد شجاعی است که از سال ۱۳۶۲ تاکنون در ایامی که به وجود مبارک حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداه تعلق داشته، برگزار شده است.

آشتی با امام زمان علیه السلام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، کتاب «آشتی با امام زمان علیه السلام» فشرده ای از درس ها و سخنرانی های محمد شجاعی است که از سال 1362 تاکنون در ایامی که به وجود مبارک حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداه تعلق داشته، برگزار شده است.

این کتاب در چهار بخش تنظیم شده که به ترتیب از مباحث نظری شروع و به مباحث عملی و کاربردی و موضوعات روز خاتمه می یابد.

 

توجه به این نکته نیز ضروری است که همه این مباحث با توجه به ریشه آنها در نفس انسان و اقتضای نفس ما و نیز ساختار وجودی آن است.

 

بخش اول کتاب درباره انسان و حیات ابدی او، راه سعادت دنیا و آخرتش، اساتید و راهنمایان ویژه این راه، ضرورت شناخت آن ها، ضرورت پیوند با آن ها، جایگاه آن ها و نسبت شان با خداوند، نسبت شان با شیعیان و چند موضوع مهم دیگر است.

 

بخش دوم غم نامه ای از مظلومیت، تنهایی و اضطرار امام زمان علیه السلام و بی مهری ها، بی وفایی ها و غفلت ما نسبت به ایشان، و قهر و فرار ما از او، و نیز گله ها و انتظارات حضرت از شیعیان و هم چنین راه آشتی و جبران تقصیرهای گذشته، وصال و برنامه ریزی جدید برای داشتن رابطه ای صحیح و صمیمی و عاری از بی وفایی و بی مهری و فرار است. در این بخش به علل غیبت حضرت و نقش شیعیان در تأخیر ظهور و راه برطرف کردن موانع آن نیز به اختصار اشاره شده است.

 

بخش سوم به چشم اندازهای روشن و شادی بخش از آینده انقلاب اسلامی و ملت ایران و اوضاع آینده جهان اختصاص یافته است. معرفی انقلاب اسلامی از زبان معصومین علیهم السلام به عنوان یک حرکت مقدماتی برای آماده ساختن زمینه های ظهور حضرت و نیز شخصیت رهبری آن، آینده آن، شخصیت و ویژگی های ملت ایران در منابع دینی از جمله موضوعات این بخش است.

 

بخش چهارم درباره وظایف عملی و نظری شیعیان نسبت به حضرت و هم چنین معنای انتظار و روح خدمت به حضرت است. این بخش با تکیه بر مفهوم آشتی و تجدید نظر در روابط با حضرت و تصمیم برای برقراری نوعی از رابطه که حضرت در آن، حضور مؤثر داشته باشند، تنظیم شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.