معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان های استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح شفا با هدف تربیت حافظان قرآن کریم در این استان خبر داد.

تربیت ۱۵۰۰ حافظ قرآن در زندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، ایرج قیصرنژاد، معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان های استان آذربایجان شرقی، امروز(۳مرداد) در دیدار محمد هادی نیا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، با اشاره به ضرورت همکاری بین اداره کل زندان ها و دبیرخانه کانون های مساجد ابراز داشت: آُسیب دیدگان اجتماعی بخشی از شهروندان هستند که بعد از سپری کردن مدت محکومیت خود به جامعه برمی گردند و باید برای بازگشت سعادتمندانه آنان اقدامات فرهنگی و تربیتی انجام دهیم.

 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه اصلاحی و تربیتی و اسلامی به زندان ها صورت گرفت و روز به روز نیز ارتقا پیدا کرد.

 

قیصرنژاد همچنین از اجرای طرح شفا خبر داد و ابراز داشت: طرح شفا با هدایت دادستان مرکز استان و پیگیری های قضات ناظر زندان اجرایی شده است که با هدف تربیت حافظان قرآن کریم در بین زندانیان این استان اجرا می شود که تاکنون حدود هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان حافظ یک تا ۱۵ جزء قرآن کریم شدند.

 

معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان های استان آذربایجان شرقی همچنین افزود: در راستای پیگیری آسیب های اجتماعی و توسعه فرهنگ قرآنی این طرح به خانواده های زندانیان نیز تامین داده شده به طوری که در صورت مشارکت خانواده های آنان در حفظ قرآن، نسبت به اعطای مرخصی تشویقی به زندانیان اقدام می گردد.

 

وی با بیان اینکه زندان ها باید به دانشگاه تبدیل شوند، ادامه داد: براین اساس تفاهم نامه هایی در موضوعات مختلف با نهادها و ادارات در راستای توانمندسازی و حرفه آموزی زندانیان منعقد شده است.

 

قیصرنژاد خاطرنشان کرد: در ۲ سال اخیر ۱۵ تفاهم نامه به امضا رسیده که از جمله آن ها تفاهم نامه با آموزش و پرورش در راستای ادامه تحصیل زندانیان است که مدرسه زندان به این مساله اختصاص پیدا کند.

 

وی با اشاره به رابطه سطح آگاهی و میزان بزهکاری اظهار داشت: رابطه بین سطح آگاهی و میزان بزهکاری رابطه معناداری است که اجرای طرح سوادآموزی و تحصیل زندانیان در همین راستاست.

 

قیصرنژاد عنوان کرد: زندان جامعه کوچکی در بدنه اجتماع است که خدمات و برنامه ها در قالب کوچک تر به زندانیان ارائه می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.