معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل گفت: جنگ نرم همچنان راهبردی‌ترین هجمه دشمنان علیه نظام اسلامی است.

جنگ نرم همچنان راهبردی‌ترین هجمه دشمنان علیه نظام است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سردار غلامعلی حیدری عصر امروز در نشست مسؤولان استان اردبیل در حوزه پدافند غیر عامل اظهار کرد: در کنار حفظ سرمایه‌های انسانی باید تهدید دشمن را در فضای مجازی، کانال‌های ماهواره‌ای و سایبری یک تهدید جدی بدانیم چرا که دشمن امروز با ناامیدی از همه جا امیدوار است تا از طریق یک هجمه نرم و فرهنگی بتواند جمهوری اسلامی ایران را به تدریج از ارزش‌ها و آرمان‌ها تهی کند.

وی با بیان اینکه باید مراقبت بیشتری را انجام دهیم تا در این حوزه گرفتار توطئه استکبار جهانی نشویم، تصریح کرد: ما در کنار رعایت الزامات پدافند غیر عامل در ساخت و سازها، ایمن‌سازی شبکه راه‌ها، فرودگاه‌ها، مراکز حساس و همچنین شناخت دقیق از تهدیدها و آسیب‌ها باید به سمتی حرکت کنیم تا دشمنان ما نتوانند اهداف شوم خود را پیاده کنند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه امروز دشمن با حیله‌های مختلف سعی می‌کند تا به نحوی نسل آینده ما را مورد هجمه قرار دهد، گفت: بزرگترین صیانت ما باید از نیروی انسانی و منابع موجودمان باشد تا بتوانیم به راحتی خطرات، آسیب‌ها و تهدیدها را به حداقل برسانیم.

حیدری افزود: مردمی کردن دفاع، توجه به رفع آسیب‌ها در حوزه برخی وابستگی‌ها، ایمن‌سازی شبکه‌های زیرساختی و توجه به جانمایی مناسب در تأمین امکانات مورد نیاز و تمرکز اصلی بر رفع نقاط ضعف فضای سایبری می‌تواند تهدیدهای دشمن را از بین ببرد.

وی دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق و گاز را به رعایت الزامات پدافند غیر عامل توصیه کرد و ادامه داد: استان اردبیل با توجه به شرایط خاص جوی باید از بهترین بستر و امکانات لازم در استفاده از این امکانات و منابع برخوردار باشد.

در این نشست مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل نیز استفاده از انرژی‌های جدید به ویژه خورشیدی، بادی و ژئوترمال را خود از الزامات پدافند غیرعامل اعلام کرد و گفت: ‌ما قطعاً بخشی از تجهیزات و امکاناتمان را با الزامات پدافند غیر عامل و براساس دستورالعمل‌ها تطبیق داده و تلاش می‌کنیم تا بر همین اساس برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های درستی را انجام دهیم.

علیرضا علیزاده افزود: با افزایش تولید پراکنده برق توسط بخش خصوصی و توسعه نیروگاه‌های تولید و توزیع در این زمینه به همراه اجرایی کردن نقشه‌های عملیاتی و تدوین بانک اطلاعاتی مولدهای اضطراری برق امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.