روزنامه ینی‌شفق تصویری از یکی از فرماندهان نظامی آمریکا را منتشر کرده و مدعی شد، وی چند ساعت پیش از وقوع آتش سوزی گسترده در نزدیکی یکی از پایگاه‌های ناتو تلاش برای سرنگونی دولت آنکارا را رهبری کرده بود.

یک ژنرال ارشد آمریکایی به توطئه‌چینی کودتا علیه اردوغان متهم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه ینی شفق روز یکشنبه یعنی چند ساعت پیش از وقوع آتش سوزی گسترده در نزدیکی پایگاه ناتو در شهر ازمیر تصویری را از ژنرال جان کمپبل فرمانده نیروهای کمک امنیتی بین‌المللی ناتو منتشر کرده و وی را به توطئه چینی  کودتا علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه آن هم در اتحاد با فتح الله گولن، مبلغ اسلامی مستقر در آمریکا متهم کرد.
این روزنامه محافظه کار ترکیه‌ای به خاطر حمایت افراطی‌اش از اردوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه معروف است.
این روزنامه به خاطر تحریک خشونت و انتشار اطلاعات غلط درباره معترضان پارک گزی در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ میلادی در ترکیه و تهدید روزنامه نگاران دیگر نشریات مبنی بر اینکه به خاطر خیانت و انجام مصاحبه‌ها بهای سنگینی می‌پردازند، معروف است.
با این حال این روزنامه خوانندگان حامی اردوغان و اسلام گرایی دارد و به عنوان یک نشریه مهم برای دولت آنکارا به منظور نفوذ در دیدگاه‌ها و اقدامات ترکیه و تحریک یک واکنش محسوب می‌شود.
چند ساعت پس از انتشار این گزارش، پایگاه نظامی ناتو روز یکشنبه در ازمیر قربانی یک آتش سوزی گسترده قرار گرفت که علی رغم تلاش‌های نیروها برای خاموش کردن این آتش با استفاده از هلی کوپتر و هواپیماهای آبپاش، تا ساعات اولیه امروز (دوشنبه) ادامه یافت.
این آتش انبار مهمات آمریکا در این پایگاه نظامی ناتو را تهدید می‌کند که ممکن است منجر به یک آتش سوزی بسیار شدیدتر از بین رفتن تسلیحات گران قیمت و خطرات امنیتی شود.
براساس گزارشات محلی مقامات در حال تحقیق درباره این آتش سوزی هستند که آن را به عنوان یک اقدام خرابکاری ضد آمریکایی تلقی می‌کند.
آمریکا زرادخانه‌ای از ۹۰ سلاح اتمی تاکتیکی در ترکیه دارد که نسبت به دیگر کشورهای خارجی بیشتر است. اما این آتش سوزی بمب‌های اتمی آمریکا در ترکیه را تهدید نکرده است.
این تسلیحات در پایگاه دیگری در اینجرلیک ذخیره شده و براساس گزارشات چنین مهماتی در ازمیر ذخیره نشده‌اند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.