متخصص دیابت با اشاره به نشانه‌های آسیب به کلیه در بیماران دیابتی گفت: در دیابت، عروق خونی کوچک آسیب می‌بینند و زمانی که عروق خونی کلیه‌ها دچار آسیب شود، کلیه‌ها خون را به خوبی تصفیه نمی‌کنند.

نشانه‌های آسیب به کلیه در بیماران دیابتی/ راه‌های پیشگیری از بی‌حسی پا

به گزارش قدس آنلاین، مهیار خسروشاهی در ارتباط با تأثیر دیابت بر کلیه‌ اظهارداشت: در دیابت، عروق خونی کوچک آسیب می‌بینند و زمانی که عروق خونی کلیه‌ها دچار آسیب شود، کلیه‌های خون را به خوبی تصفیه نکرده  در نتیجه بیشتر از آنچه که باید، آب و نمک در بدن جمع و باعث افزایش وزن و تورم قوزک پا می‌شود.

وی با بیان اینکه دیابت ممکن است به سیستم عصبی بدن نیز آسیب برساند، افزود: این امر می تواند باعث مشکل در تخلیه مثانه بشود. فشار حاصل از پر بودن مثانه نیز به کلیه آسیب می‌رساند همچنین، اگر ادرار به مدت طولانی در مثانه بماند می تواند باعث ایجاد عفونت بشود چون باکتری ها در ادراری که حاوی مقدار زیادی قند است، به سرعت رشد می‌کنند.

 متخصص دیابت با اشاره به اینکه یکی از علائم بیماری کلیه در بیماران دیابتی دفع آلبومین در ادرار است، ادامه داد: بالا رفتن فشار خون، تورم قوزک و ساق پاها، گرفتگی عضلات ساق پا، نیاز به دفع ادرار در طول شب، بالا رفتن اوره و کراتینین خون، ضعف و بی حالی صبحگاهی، تهوع و استفراغ ، رنگ پریدگی، کم خونی و خارش از دیگر نشانه‌های بیماری کلیه در بیماران دیابتی است.

 خسروشاهی در مورد بی‌حسی پا در بیماران دیابتی گفت: اگر بیمار سیگاری است باید، سیگار کشیدن را ترک کند. این مسئله مهمترین نکته درمحافظت از پا به شمار می‌رود.چراکه سیگار کشیدن به میزان بالایی گردش خون در پاها را کاهش می‌دهد و خطر آسیب شدید را افزایش می دهد که ممکن است نیاز به قطعی بخشی از پا شود.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از بی‌حسی پا بیمار باید رژیم غذایی سالم داشته باشد و تا حد امکان قند خون را نزدیک نرمال نگه دارد، خاطر نشان کرد: بیماران باید از راه رفتن با پاهای برهنه اجتناب کنند .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.