علی تاجرنیا از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید که "به‌جهنم" که ۹۰ نفر از فراکسیون امید ریزش کردند.

 جدایی امید از اعتدال/ این بار اعتدال "به‌جهنم"!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بعد از تشکیل مجلس شورای اسلامی، برخی اصلاح‌طلبان با صراحت از تشکیل فراکسیون اکثریت مجلس با عنوان "امید" یاد می‌کردند اما علی‌رغم پیش‌‌بینی و تحلیل آنها، این فراکسیون به‌لحاظ رقمی کمتر از فراکسیون ولایت شد و در انتخاب رئیس مجلس نیز از فراکسیون ولایت شکست خورد.

اما فراکسیون امید که به‌گفته محمدرضا عارف و دیگر لیدرهایش، حداقل 120 عضو داشت متشکل از نمایندگانی بود که اصلاح‌طلبان و نمایندگان مستقل بود؛ نمایندگانی که بعد از تشکیل مجلس بارها و بارها بر مستقل بودن خود تأکید داشته و اصلاح‌طلب بودن را دلیل حضور در لیست امید ندانسته بودند.

اما چندی پیش برخی نمایندگان به‌اصطلاح مستقلی که در لیست امید بودند با تشکیل جلسه‌‌ای اعلام کردند که فراکسیون اعتدال را با حضور 35 نماینده تشکیل داده و ریاست آن را به کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت در مجلس نهم سپرده‌اند؛ در همین زمینه مهرداد لاهوتی گفت: ما فراکسیون اعتدال را تشکیل دادیم تا به‌عنوان نمایندگان مستقل مجلس دهم، بتوانیم به‌استقلال تمام به وظایف خود عمل کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره چرایی انشقاق از فراکسیون امید، گفت: ما از ابتدا گفته بودیم که مستقل هستیم و هیچ‌کس نمی‌توانست ما را اصلاح‌طلب تعریف کند، لذا امروز نیز در فراکسیون مستقلین حضور داریم.

لاهوتی در پاسخ به سؤالی درباره تعداد اعضای فراکسیون اعتدال، تصریح کرد: در جلسه‌ای که رئیس انتخاب شد ما 35 نفر بودیم، اما کسانی که خواستار تشکیل این فراکسیون بودند، حدود 100 نماینده هستند که امیدواریم در جلسات آتی برای عضویت در فراکسیون اقدام کنند.

بعد از تشکیل فراکسیون اعتدال، هجمه‌‌های فراوانی از سوی اصلاح‌طلبان به نمایندگان مستقل وارد شد؛ به‌طوری که روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد، با اشاره به ریزش شدید فراکسیون امید، طی مطلبی با عنوان "دفن اخلاق" نوشت که این اقدام موجب تهی کردن فراکسیون امید و رساندن آن به 70 عضو شده است.

برخی چهره‌های دیگر اصلاح‌طلب نیز سعی کردند تشکیل فراکسیون اعتدال و ریزش در فراکسیون امید را فرصتی برای اصلاح‌طلبان بدانند به‌طوری که علی تاجرنیا عضو حزب منحله مشارکت، گفت: به‌جهنم که 90 نفر از فراکسیون امید ریزش کردند؛ بهتر است به‌جای اینکه بگویید ریزش کردند بگویید که فراکسیون امید خالص‌تر شد.

اما محمدرضا تابش از نمایندگان شاخص فراکسیون امید در پاسخ به این‌ سؤال که برنامه این فراکسیون برای مقابله با ریزش‌ها چیست، گفت: با توجه به تجربه‌ای که بنده از حضور در مجلس دارم، چنین موضوعی (تشکیل فراکسیون اعتدال) را احتمال می‌دادم اما به‌هرحال ما تلاش خواهیم کرد که متحد باشیم و با این شرایط کنار بیاییم.

اظهارات تابش برای کنار آمدن با موضوع تشکیل فراکسیون اعتدال در حالی است که اکثر رسانه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب، اعتدالیون را با اتهاماتی چون بی‌اخلافی و بی‌صداقتی خطاب می‌کنند چرا که به‌گفته آنها، تشکیل فراکسیون اعتدال موجب تضعیف فراکسیون امید شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارتا IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    به نظرشمادفن اخلاق نبودگول زدن مردم.چرازمان انتخابات همش دورعارف بودندوعکس یادگاری میرفتندالان شدندمستقل.اگه تولیست امیدنبودندرای داشتند؟امثال رسایی وکوچک زاده به این گونه افرادشرف دارد.مگه رفتن تومجلس چقداهمیت داردکه اینقدربایدپست باشی.البته درس عبرت شدبراعارف .این کارحقش بود.مردی چاپش کن