سردار حسینی: بارها رویت شده که برخی از این رانندگان با خودروهای پلاک دولتی شبها با خانواده به تفرجگاه هایی همچون دربند ،دریاچه خلیج فارس و ... می روند در حالی که این خلاف قانون است.

 پلاک دولتی‌ها را شب‌ها در دربند می‌بینیم!

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروزبه نقد و بررسی مشکلات ترافیکی شهر تهران پرداخت.
سردار حسینی درباره آخرین وضعیت تصادفات شهری و همچنین طرح‌های پیشگیرانه، گفت: تلفات ناشی از تصادفات حوادث تلخی را رقم زده و تعدادی از شهروندان را به کام مرگ کشانده است که بر اساس آمار در 3 ماه نخست امسال 118 تن در تصادفات کشته شدند که جای تاسف دارد.
وی افزود: تصادفات فوتی در بهار  امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است و از این حیث امیدوار کننده است و این مهم به دلیل همکاری سایر سازمان ها و دستگاه ها است  و امیدواریم این روند کاهشی در تابستان هم محقق شود.
به گفته این مقام مسئول پلیس سهم عابران پیاده در تصادفات مرگبار کاهش یافته ، این درحالی است که سهم موتور سواران با افزایش روبرو بوده است به طوریکه 40 درصد تصادفات را موتور سواران شامل می شوند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: موتور سیکلت بی دفاع ترین وسیله نقلیه است و کوچک ترین غفلت راکبان می تواند آسیب های جدی را به  راکبان وارد کنند.
سردار حسینی عنوان کرد: توجه نکردن به جلو ، تغییر مسیر ناگهانی و  رعایت نکردن حق تقدم از مهمترین علل تصادفات به شمار می رود.
*ارمغان آرامش در معابر شهری مرهون طرح های شبانه پلیسی
سردار حسینی گفت: با توجه به فصل تابستان و افزایش سفرهای درون شهری در ساعات پایانی شب و ایجاد ترافیک در معابر شهری عوامل پلیس به منظور پوشش ترافیکی در معابر بزرگراهی و خیابان ها و ... مستقر هستند و عوامل گشتی در شهر با گشت زنی اقدام به برخورد با متخلفان  می کنند.
وی افزود: یکی از طرح های مهم پلیس طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز شبانه است و از همین رو با تخلفاتی همچون سرعت،سبقت غیر مجاز و حرکات مارپیچ و تخلفات خودروهای سنگین برخورد می شود.
سردار حسینی در خصوص دور دور های شبانه گفت: با اجرای طرح های ترافیکی پلیس و حضور اثر بخش ماموران راهنمایی و رانندگی در ساعات پایانی شب آرامش و امنیت برای شهروندان حاصل شده است، ضمن اینکه طرح های شبانه به بهبود وضعیت دور دور های رانندگان تاثیر گذاشته است.
*تردد در خطوط ویژه تابع دستورالعمل است
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: تردد در خطوط ویژه تابع دستورالعمل ویژه ای است و صرفا خودروهای امدادی و پلیس در زمان ماموریت حق تردد در این خطوط را دارند و تردد خودروهای تشریفاتی منوط به مجوز است و از همین رو آمار نشان می دهد که خودروهای زیادی از این جهت توسط پلیس کنترل می شود و برخورد های لازم هم صورت می گیرد.
 *اقدامات سلبی و ایجابی پلیس تاثیر گذار نیست
 سردار حسینی گفت: اقدامات اثر بخش خوبی در مجموعه آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با همکاری سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در خصوص کمپین ها انجام شده است و باید منتظر باشیم تا تاثیرات این کارهای فرهنگی را در آینده مشاهده کنیم.
وی افزود: اقدامات سلبی و ایجابی به تنهایی اثربخشی ندارد و این دو در کنار آموزش می تواند موثر باشد و  در این مسیر کمپین ها توانسته اند انتقال پیام را به خوبی انجام دهند.
*مالکیت خودرو در کشور ایران با سایر کشورها متفاوت است
سردار حسینی عنوان کرد: در بحث خودرو دو مقوله مطرح است یکی سرانه مالکیت و دیگری سرانه مصرف که طبق آمار‌ها در کشورهای اروپایی سرانه مالکیت بالا است به گونه ای که خرید خودرو آسان و استفاده از آن سخت است در حالی که در کشور ما این فرمول برعکس نوشته شده است.
*امکان ممانعت از تردد خودروهای تک سرنشین نیست
رئیس پلیس راهور تهران گفت: برای خودروهای تک سرنشین نمی توان محدودیت یا ممانعتی ایجاد کرد چرا که وقتی ظرفیت حمل و نقل عمومی از مترو گرفته تا اتوبوس تکمیل است چگونه می توان از رانندگان تک سرنشین ایراد گرفت که از خودروی شخصی استفاده نکنند.
سردار حسینی بیان کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت اتوبوس و مترو شاهد ازدحام مسافر در بعضی نقاط همچون میدان ونک ، چهار راه ولیعصر و ... هستیم.
وی افزود: تعداد سفرهای درون شهری بالا است و بایستی با یک برنامه ریزی  کاری کنیم که تعداد سفرها کاهش یابد؛در حال حاضر 19 میلیون تردد در شهر تهران انجام می شود.
 *طرح کاهش به پلیس ابلاغ نشده است
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: طرح کاهش در شورای عالی ترافیک با تغییرات زیادی به تصویب رسیده است اما هنوز به پلیس ابلاغ نشده است.
وی عنوان کرد: در فاز نخست طرح کاهش قرار است کنترل مکانیزه معاینه فنی انجام شود، همچنین طرح کاهش با تغییرات زیادی به تصویب رسیده و از حالت پیچیده خارج شده و صورت منطقی تری پیدا کرده است.
 
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص نظارت پلیس بر ساخت مراکز تجاری و خرید بیان کرد: در بحث ساخت مراکز خرید و تجاری همچون کورش از پلیس هیچ نظرخواهی نشده است و پلیس به این موضوع ایراد گرفته است.
 
وی تاکید کرد: اگر قبل از ساخت و ساز نظر کارشناسی پلیس را در خصوص مسائل ترافیکی بپرسند، قطعا شاهد مشکلات عبور و مرور در اطراف مجتمع‌های تجاری و مسکونی نخواهیم بود.
 
*حقوق های رده های مختلف پلیس راهور اختلافی زیادی ندارد
سردار حسینی عنوان کرد: در راهور حقوق و دستمزد در رده های مختلف اختلاف آنچنانی ندارد به طوریکه کمترین حقوق یک رده نظامی در پلیس راهور با مدیر آن مجموعه کمتر از یک میلیون تومان است؛ پلیس به عنوان یک سرباز  به مردم خدمت می کند و ما پذیرفته ایم که لباس سربازی را بر تن کنیم و هیچ ایرادی به آن نداریم.کارهای پلیس بر اساس ایمان ،باور و گذشت است.
وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بهبود معیشت کارکنان پلیس خوشبختانه تغییراتی خوبی در پلیس راهور تهران بزرگ حاصل شده و شرایط مطلوبی به دست آمده است.
*عمر مفید وسائل حمل و نقل عمومی شهری 10 سال است
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عمر مفید وسائل حمل و نقل عمومی شهری 10 سال است؛در شهر تهران نه تنها اتوبوس و مینی بوس و تاکسی های فرسوده مشکل آفرین شدند بلکه خودروهای سنگین و نیمه سنگین سازمان ها و دستگاه های دولتی و نظامی مسئله دار هستند.
وی تاکید کرد: قرار است خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین سازمان‌ها و دستگاه‌‌ها نوسازی شوند ولی اینکه این موضوع چه زمانی محقق می‌شود، در جریان نیستیم.
*توقیف خودروهای پلاک دولتی در صورت نداشتن مجوز
سردار حسینی افزود: بحث ممنوعیت استفاده شخصی از خودروهای پلاک دولتی در دستور کار پلیس قرار دارد و در ساعت خارح از اداری منع استفاده از این وسائل است و در صورتی که توسط بالاترین مقام ارگانی حکم یا مجوزی تایید نشود عوامل پلیس اقدام به توقیف خودروها می کنند.
وی عنوان کرد: بارها رویت شده که برخی از این رانندگان با خودروهای پلاک دولتی شبها با خانواده به تفرجگاه هایی همچون دربند ،دریاچه خلیج فارس و ...  می روند در حالی که این خلاف قانون است.
سردار حسینی در پایان افزود: برابر مصوبه، و تاکید دولت به پلیس کنترل دقیقی بر روی رانندگانی که استفاده شخصی از خودروهای دولتی داشته داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.