نظرسنجی‌های انتخاباتی اخیر در آمریکا نشان می‌دهد که برای اولین بار ترامپ از هیلاری کلینتون پیشی گرفته است.

ترامپ از کلینتون پیشی گرفت + آمار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، طی یک نظرسنجی که اخیر برگزار شده است دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از رقیب خود هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها پیش گرفته است.

ترامپ با 44 درصد در صدر قرار دارد و پس از آن نام‌های هیلاری کلینتون با 39 درصد، گری جانسون با 9 درصد و جیل استین با 3 درصد در این رقابت چهار نفره به چشم می خورد. اما در رقابت دو نفره میان ترامپ و کلینتون درصدها به ترتیب 48 و 45 درصد است. این یافته‌ها حاکی از این است که 6 امتیاز ترامپ را از کلینتون جلو انداخته است.

از سال 2000 میلادی تا کنون چنین تغییر وضعیتی پس از گردهمایی و جمهوریخواهان در نظرسنجی های انتخاباتی سی ان ان بی سابقه بوده است.

بررسی ها اخیر نشان می دهند که از ماه سپتامبر 2015 ترامپ در نظرسنجی های سی ان ان و او آر سی نسبت به کلینتون بهتر عمل کرده است. وضعیت جدید ترامپ پس از حمایت جمهوریخواهان از وی در کلیولند باعث شد تا بسیاری از افرادی که مستقل از احزاب دموکرات و جمهوریخواه هستند به طرفداری از وی ابراز علاقه نمایند و 44 درصد از آن ها نیز گفته‌اند که از حمایت از ترامپ منصرف شده‌اند.

قبل از گردهمایی جمهوری‌خواهان 34 درصد از افراد مستقل به کلینتون و 31 درصد به ترامپ رأی داده بودند. 22 درصد آنان به جانسون و 10 درصد نیز به استین رای داده بودند اما در حال حاضر 46 درصد از آن ها به ترامپ رأی دادند و 28 درصد به کلینتون، 15 درصد به جانسون و 4 درصد به استین.

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا قرار است در روز سه‌شنبه ‎18 آبان 1395 برابر 8 نوامبر 2016 میلادی برگزار شود. رأی‌دهندگان آمریکایی، رئیس‌جمهور ایالات متحده و معاون وی را انتخاب خواهند کرد.

باراک اوباما رئیس جمهور فعلی به‌دلیل محدودیت دوره‌ها بر اساس متمم بیست و دوم قانون اساسی ایالات متحده برای انتخاب شدن برای سومین بار واجد شرایط نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    این ترامپ خیلی خطرناکه و دشمن یک ایران اگر بر سر کار بیاید تمام قردادها را به باد خواهد داد