با روی کار آمدن دولت یازدهم و با دستور و امضای محمد باقر نوبخت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و همچنین علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی، پرداخت فوق العاده خاص به مدیران دولتی تصویب شد تا طبق این دستور، اضافه پرداخت علیرغم حقوق به مدیران پرداخت شود.

 امضای "نوبخت" و "طیب نیا" پای دستورالعمل پرداخت فوق العاده خاص به مدیران دولتی+ سند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راه دانا؛ ماجرای حقوق های نجومی در طول یک ماه گذشته به صدر اخبار حوزه های سیاسی و اقتصادی کشور تبدیل شده و این روزها مسئله پرداختی های غیر متعارف به مدیران دولتی، نقل محافل خبری و کوچه بازار شده است.

در این مسیر ابتدا این شبکه اطلاع رسانی دانا بود که با انتشار صورتحساب دریافتی چند صد میلیونی مدیر عامل بانک رفاه، ماجرا را رسانه ای کرد و همین امر کافی بود تا رئیس جمهوری، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی هر یک به صورت جداگانه دستوراتی در زمینه برخورد و جلوگیری از پرداخت حقوق های نجومی صادر کنند.

در ادامه ماجرا تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر مجازات، برخورد و جلوگیری از روند پرداخت های نجومی به مدیران موجب شد تا مشخص شود مجموعه نظام در ماجرای دریافتی های غیر متعارف برخی مدیران دولتی آمادگی لازم را دارند و دستگاه های مربوطه هر یک به سبک خود، اقداماتی را در این زمینه آغاز کردند.

ماجرای حقوق های نجومی از کجا آغاز شد؟

با روی کار آمدن دولت یازدهم و با دستور و امضای محمد باقر نوبخت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و همچنین علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی، پرداخت فوق العاده خاص به مدیران دولتی تصویب شد تا طبق این دستور، اضافه پرداخت علیرغم حقوق به مدیران پرداخت شود.

 

 

سند فوق مربوط به دستور العمل فوق العاده خاص مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک های دولتی و شرکت های بیمه مرکزی و بیمه ایران است که اتفاقا ماجرای فیش های نجومی نیز از بیمه مرکزی آغاز شد و پس از آنکه به بانک رفاه و چند بانک دولتی دیگر رسید، شرکت بیمه ایران را نیز در برگرفت تا مشخص شود منشاء اصلی حقوق های نجومی همین نامه ای بوده که امضای طیب نیا وزیر اقتصاد و نوبخت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور پای آن را امضا کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز کمالی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 0
    پیشنهاد بازیگری به وزیر اقتصاد سلام پس تو این مدت جناب آقای وزیر اقتصاد خودشان مصوبه افزایش حقوق رو ابلاغ کردند و موجب ظهور و صدور فیش های حقوقی نجومی شدند و بعد با اون فیش های کذایی و در نقش یک قهرمان ملی مبارزه با فساد، مدیران پاکدست مخالف رو برکنار کردند و مدیران مورد نظر خودشان را منصوب کردند. برخی از مدیران برکنار شده فوق العاده سالم و کارشناس و از سرمایه های ملی کشور بودند و ایشان با این کار علاوه بر آسیب زدن به اعتماد ملی و دولت، مدیران شایسته را که ثروت یک کشور محسوب می شوند را بدنام کردند. در پیشکاه ملت نه ولی در پیشگاه عدل الهی چگونه می توانند پاسخگوی حرمت و آبروی انسانها یی که حرمت آن از کعبه بالاتر است؛ باشند؟! ما تلاش آقای وزیر برای تعدیل حقوق مدیران ارشد را باور کنیم یا بخشنامه افزایش فوق العاده مدیران را؟! خدایی چه آرتیستی هستی وزیر جان! همه کارها رو انجام دادی و کشور رو
  • عتوی IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    1 0
    جناب راه دانا ادعای شما با مدعابه انطباق نداردزیراپرداخت فوق العاده خاص به مدیران درقانون برنامه پنجم خصوصا دربند ح قانون مارالذکر پیش بینی شده بود که درزمان دولت سابق تهیه وتصویب شدثانیا دو مقام مذکور که حسب ادعای شما منشا حقوق های نجومی بوده اند نسبت به تکلیف محوله از قاون اقدام نمودهاند ثالثا درنامه مذکور حداکثر مزان برخورداری از فوقالعاده خاص انهم پس از تایید مراجع ذیربط 55 میلیون ریال تعیین شده است حل این مبلغ چه ارتباطی با عدد نجومی دارد خدا نیامرزد کسانی راکه با سوئ استفاده اذبیت المال موجب جریحه دار شدن احساسات ملت عزیز شده اند اما شیوه شماهم در بسیاری از موضوعات که بنده رصد کرده ام شیوه تخریبی است حسب گزارش سازمان بازرسی کل کشور که قسمتی از ان توسط جناب سراج در تلویزیون عنوان شد منشا ححقوقهای نجومی دومصوبه دردولت قبل بود که درسال نود و اوایل 92 به تصویب رسیدوشماهم اگر واقعا قصد اط
  • علوی IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    دنباله مطلب وشماهم اگر قصد اطلاع رسانی دارید بهتراست که به گزارشات مراجع ذیصلاح قانونی مانند سازمان بازرسی کل کشورودیوان محاسبات کمسیون اصل 90 و...استناد کنید
  • علی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    نوبخت اگه وجدان داشت گند نمی زد به حقوق کارمندان شاغل کم درامد با افزایش 12 درصدی حقوقها.با این گرانی ها و مخارج زندگی.همش به فکر جیب خودشون هستن.اقای نوبخت