قدس ‌آنلاین- بیرجند: قائم مقام پزشکی قانونی کشورگفت: در حال حاضر زیرساختهای بانک ژنتیک در کشور انجام و نمونه‌هایی به ثبت رسیده و در حال حاضر زیرساختهای این بانک در ۹ استان در حال پیگیری است.

 بانک ژنتیک در۹ استان کشور به زودی ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، عبدالرزاق برزگر در آئین تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی اظهار داشت: کار در تمامی قسمتهای پزشکی قانونی سخت است و همه باید در کنار یکدیگر در صحنه حضور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه افرادی که به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند از نظر جسمی، روحی و روانی  دچار گرفتاری هستند افزود: ما باید در پزشکی قانونی در کنار قضاوت کار کنیم و کمک کنیم تا با نظرات کارشناسی ما در بحث آرا نظر توسط قضاوت انجام شود.

قائم‌مقام سازمان پزشکی قانونی گفت: پزشکی قانونی در حوادثی مانند بحرانها، زلزله، تصادفات و غیره که نیاز به بررسی است ورود پیدا می‌کند.

برزگر با بیان اینکه کار ما در پزشکی قانونی با وجود سختی زیاد جاذبه ندارد افزود: کمبودهای ما مشهود بوده و در استانها گاهی با کمبود آزمایشگاه‌های تخصصی مواجه هستیم که خراسان جنوبی تمامی آزمایشات در آن انجام و تنها برخی نمونه‌گیریها به استانهای مجاور ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت باید به ساختمانهایی که از پیشرفت فیزیکی زیادی برخوردار هستند کمک کند تا ساختمانها تکمیل شود اظهار داشت: از نظر تشکیلاتی در پزشکی قانونی پستهای زیادی داریم اما در قسمت پزشک تنها یک سوم پستهای ما تکمیل شده است.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: توقع داریم با وجود مشکلات زیاد اما با روی خوش به مردم پاسخگو باشیم زیرا مردم در قبال خدمتی که از ما می‌گیرند متحمل زحمت زیادی می‌شوند و طبق آمار در بخش تکریم ارباب رجوع پزشکی قانونی در کشور در این بخش در رده‌های بالا قرار دارد.

برزگر با بیان اینکه در بحث آموزشی در موارد طب و غذا در سال قبل اطلاع‌رسانی و امسال هم انجام می‌شود افزود: بانک ژنتیک بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه قوه قضائیه تشکیل و این بانک راه‌اندازی شده که برای مقدمات آن تاکنون آزمایشات انجام شده است و نمونه‌گیریها در بانک ژنتیک در راستای افزایش نمونه‌گیری در مورد مجرمین شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی بیان داشت: با راه‌اندازی بانک ژنتیک در کشف جرم، شناسایی جرم و مجرم رسیدگی به پرونده‌ها کار با شتاب بیشتری انجام می‌شود.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی گفت: ساختمان پزشکی قانونی خراسان جنوبی از پیشرفت بالای 90 درصد برخوردار است.

برزگر بیان داشت: اگر دولت انتظار کار تخصصی و دقیق دارد باید مقدمات منابع و تجهیزات را در اختیار پزشکی قانونی قرار دهد زیرا گاهی دولت از تعدیل نیرو در این سازمان سخن می‌گوید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.