قدس آنلاین/سمیه شرف دینی: مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان ها و بر اساس نیاز سنجی هر منطقه باید آموزش های فنی و حرفه ای فراگیر شود.

 رشته های آموزش فنی و حرفه ای رهگیری می شود

علی آقا افضلی، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای با کیفیت را اقدام مؤثری در راستای تحقق شعار سال دانست و گفت: هدف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارائه آموزش های مهارتی برای توانمند سازی افراد جامعه و بخش خصوصی بویژه روستاییان و جوانان در جهت ایجاد اشتغال پایدار و فرهنگ کارجویی و مهارت آموزی است.

کارشناس مشاوره و هدایت آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد نیز از رهگیری 918نفر مهارت آموخته یزدی در 85دوره آموزشی در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: این رهگیری و رصد بدین منظوراست تا دوره های جدید جایگزین دوره های آموزشی که نرخ اشتغال کمی داشتند، شوند.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول سال 1395 برای 918نفر از مهارت آموختگان مراکز ثابت فنی و حرفه ای استان یزد رهگیری اشتغال انجام شده که از این شمار 199نفر مشغول به کار شده اند.

وی بر اهمیت فرآیند مشاوره، رهگیری، اشتغال در مراکز آموزش فنی و حرفه ای تأکید کرد و گفت: اجرای دقیق این فرآیند سبب هدایت صحیح کارآموزان و اثربخشی آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.