استانداران خراسان رضوی و ایالت های هرات و فراه افغانستان در راستای برنامه‌های نخستین نشست مشترک استانداران مرزی دو کشور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

 دیدار استانداران خراسان رضوی و ایالت‌های هرات و فراه افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این دیدارها که به صورت جداگانه برگزار شد،  با اشاره به مشترکات دو کشور بر لزوم توسعه همکاری های منطقه ای تاکید و اظهار کرد: مهمترین مقوله ای که باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشت تامین امنیت از سوی دو کشور برای سرمایه گذارن، تجار و سیستم حمل و نقل است.

وی تامین سوخت و بحث انتقال گاز از منطقه ویژه دوغارون را یکی دیگر ازمواردی دانست که باید مورد توجه طرفین قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: استفاده از مزیت مرز و ظرفیت منطقه اقتصادی به منظور توسعه صادرات و واردات و توانمندسازی مرزنشینان در اشتغال پایدار و توسعه متوازن نقش بسزایی دارد.

رشیدیان با اشاره به توانمندی های استان در حوزه گردشگری، خدمات و آموزش، گفت: در خراسان رضوی آمادگی برای تبادل استاد، پذیرش دانشجو و  اعزام هیئت های تخصصی پزشکی به منظور انجام عمل های جراحی خاص در افغانستان، وجود دارد.

وی با برشمردن مزیت های سرمایه گذاری در استان، گفت: از طریق دفتر جذب سرمایه گذاری خارجی امکان حضور تجار افغانی در این استان فراهم است و هم اکنون خراسان رضوی با بیش از ۸۰ کشور جهان تعامل اقتصادی دارد.

استاندار خراسان رضوی از آمادگی استان برای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی ولایت فراه خبر داد و افزود: با ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی با محوریت تولیدات کشاورزی علاوه بر ایجاد اشتغال می توان به ارزش افزوده مناسب دست یافت.

مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.