سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است؛ دولت باید با سرمایه‌گذاری و صرف زمان، بنزین باکیفیت در داخل کشور تولید کند.

وجود "کارت سوخت" در کشور الزامی است/ دولت برای تولید "بنزین داخلی" سرمایه‌گذاری کند

به گزارش قدس آنلاین،سید "کاظم دلخوش" سخنگوی کمیسیون اقتصادی در گفت وگو باباشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هزینه سوخت در کشورمان به دلیل واردات بسیار بالاست، گفت: فناوری تولید بنزین به طور گسترده در داخل وجود ندارد و دولت باید در این زمینه سرمایه‌گذاری و وقت بیشتری را صرف کند.

وی تصریح کرد: در دولت قبل مدتی بنزین در کشور تولید شد اما با وجود بحث بنزین‌های یورو 4 و یورو 5 این تولید افت کرد که باید بار دیگر این موضوع را مورد توجه قرار داد.

نماینده صومعه‌سرا با اشاره به اینکه سالانه حدود یک میلیون خودرو به ناوگان حمل و نقل داخلی افزوده می‌شود، اظهار داشت: وجود کارت سوخت می‌تواند کنترل کننده بوده و از انجام قاچاق جلوگیری کند.

دلخوش بیان داشت: افزایش بی‌رویه سوخت در کشور موجب افزایش واردات بنزین می‌شود که با وجود تولید داخلی و کارت سوخت می‌توان مصرف آن را ساماندهی کرد.

وی همچنین با تاکید بر تک نرخی بودن بنزین در کشور ادامه داد: در شرایط فعلی دولت نمی‌تواند قیمت سوخت را افزایش دهد زیرا این افزایش موجب بالا رفتن قیمت دیگر محصولات و هزینه‌های مردم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند سوخت را در داخل با یک قیمت واحد در کنار وجود کارت سوخت توزیع کند و برای آن حد مصرفی قرار دهد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.