قدس آنلاین- گیلان- مریم رفیعیان: استاندار گیلان در نشست شورای آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت جذب بیسوادان در کلاس های سوادی آموزی و ریشه کنی بیسوادی در استان گفت: برای تحقق این مهم به عزم استانی و همکاری همگان نیاز است.

 برای ریشه کنی بیسوادی به عزم استانی نیازمندیم

دکتر محمدعلی نجفی در این نشست در محل سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به مباحث پژوهشی  افزود : در سال جاری نیز طرح‌های خوبی درمباحث پژهشی در نظر گرفته شد و در ریشه کنی بی‌سوادی نیز می‌توانیم از این بخش بهره گیریم.

وی با اشاره به  ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای استان گفت  : تنها با سخنرانی و شعار نمی‌توان به اهداف توسعه‌ای دست یافت بلکه باید در عمل ثابت کنیم .

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت ریشه کنی کامل بی‌سوادی و کسب رتبه برتر استان در این بخش تأکید کرد و با بیان اینکه هر زمان که در کارها برخداوند توکل و عزم کردیم به موفقیت دست یافته ایم افزود : باید با پشتیبانی مدیران استانی و فرمانداران شاهد ارتقاء شاخص باسوادی در استان باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم برنامه‌ریزی آموزش و پرورش جهت سواد آموزی به حداقل نیمی از جمعیت بی‌سواد استان در سال جاری تأکید کرد و افزود : در تمامی جلسات آموزش و پرورش بخشی از جلسه به مباحث سواد آموزی اختصاص یابد.

دکتر نجفی خواستار همراهی صدا و سیما و رسانه‌ها در ریشه کنی بی‌سوادی در استان شد و افزود : انصافاً صدا و سیما و رسانه‌های در توسعه استان همراه بوده و درد مشترک استان را درک می‌کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ظرفیت‌های استان بر ضرورت ارتقاء شاخص باسوادی در استان تأکید کرد و افزود :  امیدواریم با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در پایان سال کارنامه درخشانی را از خود ارائه کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان در ادامه سخنان خود با یادآوری کاهش نرخ بیکاری در استان تصریح کرد: در سال 91 نرخ بیکاری در گیلان 15.6 درصد بود که در سال 94 این آمار به 11 درصد رسید.

استاندار گیلان افزود : رئیس جمهور در سفر اخیر خود به کرمانشاه بر ضرورت بهبود نرخ بیکاری استان به میانگین کشوری تأکید کردند و این در صورتی است که با اجرای سیاستهای دولت تدبیر و امید گیلان با عزم استانی توانست به این توفیق دست یابد.

وی بر ضرورت اهتمام مدیران به ارتقاء شاخص‌های توسعه یافتگی تأکید کرد و افزود : حفظ جایگاه استان در موفقیت‌های حاصل شده نظیر بهبود رتبه اشتغال از جمله اقدامات مهمی به شمار می‌رود که مدیران باید از اهتمام لازم نسبت به آن  برخوردار باشند البته اعلام این آمارها به معنی حل کامل مشکلات نیست.

دکتر نجفی کاهش نرخ بیکاری در گیلان را عزم استانی دانست و یادآور شد: با عزم استانی می توانیم به موفقیت های دیگری در گیلان از جمله ریشه کنی بیسوادی دست یابیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مدیرکل آموزش و پرورش مبنی بر این که 90 درصد از دانش آموزان شرایط احراز استان داوطلب تحصیل در رشته علوم تجربی هستند، خاطر نشان کرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان در همه رشته ها بایستی مورد توجه قرار گیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.