قدس آنلاین - ایلام: فرمانده انتظامي استان ایلام گفت: ۹ قطعه شی عتیقه از جنس مفرغ و مربوط به هزاره هاي اول و دوم قبل از ميلاد در شهرستان دره شهر کشف شد.

کشف ۹ قطعه شی باستانی در دره شهر

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار نورعلی یاری با بیان اینکه ماموران انتظامي شهرستان دره شهر مستقر در ايست و بازرسي پل گاوميشان موفق شدند محموله قاچاق آثار باستاني را از قاچاقچيان کشف کنند، اظهارداشت: در اين عمليات پليسي، ماموران با اشراف اطلاعاتي خودرو حامل عتيقه هاي مفرغي را شناسايي و با متوقف کردن خودرو قاچاقچيان، تعداد 9 قطعه اشياء عتيقه را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه عتيقه هاي کشف شده شامل ليوان و بشقاب هاي مفرغي مربوط به هزاره اول و دوم قبل از ميلاد بوده اند، افزود: این تعداد شی تاریخی کشف شده علاوه بر ارزش فرهنگي و تاريخي، ارزش ريالي بسیاری داشته که ارزش دقيق آن تحت بررسي کارشناسان میراث فرهنگی است.

فرمانده انتظامي استان ایلام با دستگیری دو قاچاقچی در این راستا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تمدن و هويت هر ملتي ريشه در ميراث فرهنگي آن دارد و نيروي انتظامي قاطعانه با هر گونه قاچاق آثار باستاني مقابله و بر حفاظت از ميراث گرانبهاي ملت ايران تاکيد دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.