بهمنی مدیران را در خصوص دریافت حقوق‌های نجومی مقصر دانسته و تاکید کرد به طور حتم در کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مقصر اصلی دریافت حقوق‌های نجومی مدیرانند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمود بهمنی در نشست شورای اداری استان البرز، گفت: مدیریت مشکل اساسی کشور ماست، منابع و ذخایر ما کم نیست و از نظر نفت و گاز جزو کشورهای نخست دنیا هستیم، اما چرا باید وضعیت اینگونه باشد؟

وی با بیان اینکه هر کس باید در جای خود قرار گیرد و این تعریف قرآنی عدل است، افزود: امروز در کشور شاهد برخی نارضایتی‌ها هستیم در حالی که برای خروج از رکود با مشکل زیادی مواجه نیستیم.

رئیس سابق بانک مرکزی گفت: ایران در حین بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ دو طرح به اروپا ارائه کرد و کشورهای اروپایی با اجرای آن از بحران خارج شدند؛ امروز که تولید در کشور خودمان وضعیت خوبی ندارد می گوییم مالیات باید کم شود برعکس زیاد می شود تا تولید از بین برود.

این نماینده استان البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالی که واحدهای تولیدی موجود شرایط بدی دارند، نباید کلنگ ساخت واحدهایی جدید با همان تولیدات زده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم به بحران آب حاکم بر ایران و کشورهای منطقه اشاره کرد وگفت: استان البرز نیز با این بحران مواجه است؛ در این حین آب از طالقان به تهران منتقل می‌شود و ما تشنه مانده‌ایم.

وی از عدم بهره‌مندی استان البرز از مالیات کارخانه‌های مستقر در استان انتقاد کرد وگفت: البرز هزینه‌ها و آلودگی‌های بسیاری از کارخانجات را تحمل می‌کند، اما چون دفتر این کارخانه‌ها در تهران واقع شده، استان از مالیات بی بهره می‌ماند.

بهمنی بر لزوم استفاده از مدیران بومی در استان تاکید کرد و گفت: انتظار ما این است که دو تا پنج درصد از مدیران استان بومی باشند و به این باید توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه مسئولان ریسک گریز نمی‌توانند به خوبی موثر واقع شوند گفت: مسئولان ما ریسک نمی‌کنند، ما مسئولان ریسک‌پذیر می‌خواهیم.

رئیس کل سابق بانک مرکزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر واحد تولیدی مشکل مختص به خود را دارد و نمی‌توان با یک نسخه مشکل همه آنان را رفع کرد گفت: مشکل فقط تسهیلات نیست و چه بسا با دادن تسهیلات به برخی واحدهای تولیدی بر مشکلات آنان افزوده شود.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که باید در خصوص واحدهای تولیدی به آن توجه شود لزوم تسهیل صادرات است؛ نباید اجازه دهیم هر کالایی به نام ایران صادر شود و وجهه ایران در فضای بین المللی را خراب کند.

بهمنی اضافه کرد: به عنوان مثال با تحریم ترکیه توسط روسیه شرایط برای شش میلیارد دلار صادرات به این کشور فراهم شد و اقداماتی برای کسب این بازار از سوی مسئولان صورت گرفت، اما با خروج ترکیه از وضعیت قبلی متاسفانه نتوانستیم به سرعت جایگزین شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فیش‌های حقوقی اشاره و اعلام کرد: ما مدیران را در خصوص دریافت حقوق‌های نجومی مقصر می‌دانیم و به طور حتم در کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بهمنی ادامه داد: در کدام ساختار مدیران برای خود حقوق تعیین می‌کنند؛   بنابراین از این به بعد باید توجه ویژه‌ای به این موضوع بشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از کل کارخانه های کشور تعطیل است و ۴۰ درصد مابقی نیز با ظرفیت پایین‌تر از ظرفیت واقعی فعالیت می‌کنند و اگر به وضعیت آنها رسیدگی نشود به همان ۶۰ درصد می‌پیوندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عین الله باقری IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    تمام ضعف ایران نداشتن مدیر است نزدیک 40ساله مدیر نداریم هرکه آمد عمارتی نو ساخت رفت و....این همه شکست پیاپی مدیر نداریم