اپوزیسیون آلمان با توجه به اقدامات سختگیرانه اردوغان بعد از کودتای نافرجام خواستار لغو توافق پناهندگان با این کشور و توقف مذاکرات عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا شدند.

 توقف مذاکرات عضویت ترکیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، اپوزیسیون آلمان در واکنش به سرکوبگری های رئیس جمهور ترکیه بعد از کودتای نافرجام در این کشور خواستار فشار بیشتر بر اردوغان شدند.

"سویم داگدلان"، از سیاستمداران بلند پایه حزب چپ آلمان در این باره اظهار داشت: کمیسیون اتحادیه اروپا باید در نشست خود در این هفته تصمیم بگیرد که تقاضای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا فعلا مسکوت گذاشته و مذاکرات در این باره را متوقف کند. این مسئله باید در مذاکرات درباره آزادی ویزا برای این کشور هم در نظر گرفته شود.

داگدلان همچنین خواستار پایان کمک های مالی اتحادیه اروپا برای ترکیه شده و گفت: کمک های مالی گسترده و همچنین مشارکت این کشور در برنامه های اتحادیه اروپا باید متوقف شود.

"امید نوری پور" از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان نیز از کشورهای اتحادیه اروپا خواست که در موضع گیری در برابر ترکیه عجله کنند. وی گفت: اروپاییان دیگر زمان زیادی ندارد تا بر تحولات ترکیه اعمال نفوذ کنند چرا که آنجا در معرض تهدید حاکمیت دیکتاتوری قرار دارد.

وی افزود: توافق پناهندگان با ترکیه نباید دلیلی برای موضع محتاطانه در برابر رجب طیب اردوغان باشد. این توافق بهر حال دیگر مدت طولانی دوام نخواهد داشت چرا که بزودی ترک های تحت تعقیب سیاسی از آلمان درخواست پناهندگی خواهند کرد.

داگدلان نیز گفت: حالا انسان هایی از ترکیه به سوی ما می آیند که از دیکتاتوری اردوغان فرار می کنند. وی خواستار لغو فوری توافق پناهندگان با ترکیه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.