آیت الله علم الهدی گفت: قرار نیست هیچکس در برابر حرف ما سخنی نگوید اما این که ما چیزی بگوییم اما عده‌ای اول و آخر جمله ما را قطع کرده، از وسطش نکته ای پیدا کنند و آن را مورد عملیات روانی قرار دهند، این منتهای بی مروتی، بی انصافی و بلکه منتهای حرکت غیر انسانی است.

پاسخ آیت الله علم الهدی به شیطنت رسانه های بیگانه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه مشهد مقدس که همزمان با سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی برگزار شد، به بیان نکات مهمی پیرامون لزوم برگزاری هرچه انقلابی‌تر نماز جمعه پرداخت.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: رویکرد اولیه دشمن در قبل نماز جمعه، مصادره آن به نفع خود بود که علیرغم تلاش آن‌ها، خوشبختانه در منصب امام جمعه و موقعیت نماز جمعه تا کنون هیچ عنصر وابسته‌ای به دشمن نداشتیم و این از کرامات و معجزات نظام جمهوری اسلامی است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی نکته مذکور را علت اقدامات تروریستی دشمنان در قبال موفقیت نماز جمعه دانست و افزود: شما ببینید در عرصه 37 ساله انقلاب، شهدای برجسته نظام ما در سنگر نماز جمعه بودند. نماز جمعه را به خاک و خون کشیدند و ائمه جمعه را مورد هدف قرار دادند که این تهاجم دشمنان ما به ائمه جمعه برجسته نظام، از جمله آیات شهید دستغیب، مدنی، اشرفی اصفهانی، قاضی تبریزی و صدوقی و سایر ائمه جمعه تماما به قصد مقابله و براندازی نماز جمعه بوده است.

 

رهبر انقلاب روی «نماز جمعه انقلابی» تأکید دارند

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره رویکرد انقلابی نماز جمعه خاطرنشان کرد: رهبری به نماز جمعه انقلابی اهمیت می‌د‌هند. در همه نمازهای جمعه‌ از انقلاب و اندیشه‌های انقلابی بحث می‌شود اما نماز انقلابی آن نمازی است که در مقام پایداری و ترویج و دفاع از اصول انقلاب، بی‌پروا در عرصه قرار گیرد. در حالی‌که برخی از ارائه اصول انقلاب وحشت دارند.

 

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: تنها سنگری که باید در برابر رفتارهای ناسازگار با اصول انقلاب برخورد کند، سنگر نماز جمعه است. امام جمعه نباید ملاحظه هیچ جریانی را داشته باشد و دفاعیاتی که در سایر تریبون‌ها از انقلاب صورت نمی‌گیرد، باید در نماز جمعه مطرح شود.

 

ائمه جمعه در برابر منکرات شرعی و ناهنجاری‌های فرهنگی می‌ایستند

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که «نماز جمعه باید حداقل رویکرد امر به معروف و نهی از منکر» خود را حفظ کند، اظهار کرد: نماز جمعه‌ای که در آن امر به معروف نشده و با منکرات شرعیه و ناهنجاری‌های دینی و فرهنگی کشور برخورد نشود و به عبارت بهتر پدافند فرهنگی در آن صورت نگیرد، انقلابی نیست.

 

وی تصریح کرد: اگر نماز جمعه انقلابی نباشد، دیگر پایگاهی در این نظام و کشور برای دفاع از انقلاب نخواهیم داشت. این خصوصیت باید دقیقا در نماز جمعه ما رعایت شود. به ویژه نماز مشهد که باید گفت در شرایط فعلی بزرگ‌ترین نماز کشور است.

 

هر اعتراضی را نباید «تخریب» تلقی کنیم

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به فعالیت روانی خصمانه دشمنان علیه نماز جمعه اشاره کرد و گفت: این که گمان کنیم باید مسائل را شفاف بیان کرده و پدافند فرهنگی و حراست از ارزش‌های انقلاب را با همه قدرت نشان دهیم اما کسی علیه ما اعتراض نکند، ممکن نیست. دشمن آرام نمی‌گیرد؛ یا در همان سنگر خودش اقدام می‌کند و یا عملیات روانی ایجاد می‌کند تا حتی کسانی که در سنگرش نیستند را هم به موضع‌گیری علیه مبانی مطرح شده وا دارد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که «نباید هر نوع اعتراضی را خصمانه بدانیم»، بر لزوم پذیرش انتقادات در عین برخورد با عملیات روانی باطل تأکید کرد و افزود: اگر نقد به حق باشد، با جان و دل آن را می‌پذیریم چرا که بشر ممکن است دچار اشتباه شود و قرار نیست همه حرف‌های ما به حق باشد. خود من در یکی از خطبه‌ها آیه‌ای را اشتباه خوانده بودم، در هفته آینده اش آن را اصلاح کردم.

 

«انتقاد منصفانه» با «تخریب» متفاوت است/ دشمن شهامت بیان استدلال ما را ندارد

وی در تبیین وجه تمایز «انتقاد منصفانه» و «تخریب» خاطرنشان کرد: قرار نیست هیچکس در برابر حرف ما سخنی نگوید اما این که ما چپیزی بگوییم اما عده‌ای اول و آخر جمله ما را قطع کرده، از وسطش نکته ای پیدا کنند و آن را مورد عملیات روانی قرار دهند، این منتهای بی مروتی، بی انصافی و بلکه منتهای حرکت غیر انسانی است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به رسانه‌هایی که سخنان وی را تحریف و یا تقطیع مغرضانه می‌کنند، تصریح کرد: اگر مرد هستید، دلیل ما را رد کنید؛ نه اینکه استدلال ما را نادیده بگیرید و حتی جمله ما را کامل ننویسید و تنها یک بخش سخن را با عنوان «جمله خشن» مورد عملیات روانی خود قرار دهید.

 

توقع حضور زاویه‌داران با ولایت در برگزاری نماز جمعه بیجاست

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به رفع شبهه «حضور یک جریان سیاسی خاص در برگزاری نماز جمعه» پاسخ داد و گفت: نماز جمعه تریبونی برای ترویج اندیشه اسلامی ناب است و این‌که برخی توقع داشته باشند، جریان زاویه‌دار با ولایت به صرف این‌که در فضای سیاسی باز امروز کشور، یک جریان سیاسی هستند، باید در برگزاری و اقامه نماز جمعه دخیل باشند، توقعی بی‌جاست.

 

وی در تشریح بیش‌تر این مسأله خاطرنشان کرد: فضای نماز جمعه فضای ترویج اندیشه اسلام ناب است که مصداق محض آن اندیشه سیاسی ولی امر مسلمین و مقام ولایت است. اندیشه زاویه‌داران ولایت، اندیشه اسلام نیست اما ممکن است اندیشه برخی از مسلمانان باشد. پس نمی‌توان آن‌ها را ذی‌حق در برگزاری و اقامه نماز جمعه دانست. این نکته باید کاملا مبین و شفاف باشد تا ادعای ناحق مطرح نشود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این‌که فضای ستاد برگزاری نماز جمعه، فضای رقابت سیاسی جریان‌ها نیست و در آن از افراد همسو با اندیشه ناب اسلام، که همان اندیشه ولایت است، استفاده می‌شود، افزود: ولایت نماز جمعه با امام معصوم(ع) بوده و در غیبت ایشان با حجت امام زمان(عج) یعنی ولی فقیه است. طبیعی است که وقتی امام جمعه منصوب امام مسلمین است، از نظر فکر، خط و اندیشه، ولایت‌گرای به تمام معناست و نمی‌توان توقع داشت رهبری کسی را به امامت جمعه نصب کنند که با ولایت زاویه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.