مقامات ارشد آمریکایی بر این باورند که تسخیر شهرهای تحت تسلط داعش به خصوص شهر موصل موجب افزایش عملیات‌های تروریستی توسط این گروه تکفیری می‌شود.

 کاهش قدرت داعش و افزایش ناامنی !

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حملات تروریستی گروه داعش در بغداد که 330 کشته برجای گذاشت مقدمه‌ای بود برای آغاز ناآرامی‌های بیشتر در عراق. یکی از دیپلمات‌های آمریکایی گفت این گروه تروریستی به ریشه‌های چریکی خود بازگشته زیرا در روزهای اخیر حجم بالایی از قلمرو خود در عراق و سوریه را از دست داده است.

تعداد زیادی از افراد داعش که در نبردهای فلوجه و الرمادی شکست سختی خورده بودند به مناطق پر جمعیت شهری نزدیک این دو شهر بازگشته‌اند و با مردم سنی مذهب ترکیب شده‌اند.

این افراد منتظر فرصت مناسب برای اجرای عملیات های تروریستی هستند. نشانه ها حاکی از این است که حیدر العبادی نخست وزیر عراق می تواند در مشارکت قدرت با سنی های این کشور موثر باشد. تعداد زیادی از مقامات ارشد آمریکایی هشدار داده‌اند که یک پیروزی نظامی در پایگاه شهری آخر داعش یعنی موصل که ارتش عراق به دنبال آن است برای آرام کردن این نا آرامی های مرگبار کافی نیست.

ژنرال مک فارلند فرمانده ارشد آمریکا در عراق معتقد است برای دفع این نا آرامی‌ها دولت عراق باید به سمت اصلاحات سیاسی و اقتصادی که در دستور کار آن قرار دارد پیش رود.

مبارزه با بازگشت حملات تروریستی در عراق و سوریه در حالی که آمریکا و متحدینش هنوز در حال مبارزه با داعش هستند یکی از اولین اقداماتی است که در راس امور رئیس جمهور بعدی آمریکا قرار می گیرد.

افکار عمومی آمریکا از اوباما رئیس جمهور این کشور برای اعزام 5 هزار نیروی نظامی به منظور بازپس گیری مناطق تحت اشغال داعش حمایت کرده و می کند اما کاملا مشخص نیست که چگونه حمایت سیاسی تلاش های پایداری را که برای مبارزه با نا آرامی ها انجام می شود، نابود می کند.

دیوید پترائوس فرمانده ارشد سابق آمریکا در عراق گفت: «زمانی که ارتش داعش در موصل و نقاط دیگر عراق شکست بخورد همچنان سلول‌های تروریستی داعش وجود خواهند داشت و تلاش خواهند کرد تا به انجام حملات تروریستی مانند آنچه در بغداد رخ داد ادامه دهند.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.