قدس آنلاین - بیرجند: مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی با بیان اینکه احداث ترمینال بین‌المللی در فرودگاه بیرجند به تصویب رسید است گفت: این ترمینال به مساحت ۵ هزار متر مربع طراحی شده و قابلیت توسعه به ۱۰ هزار متر مربع را دارد.

ترمینال فرودگاه بین المللی بیرجند احداث می شود

هادی سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین دربیرجند، با بیان اینکه طرح جامع این فرودگاه در سال 93 مصوب شده است اظهار داشت: در این طرح افق‌های مختلفی برای سال‌های گوناگون و نقشه راه برای رسیدن به آن طراحی و به تصویب نیز رسیده است.

وی کمبود پرواز را یکی از دغدغه‌های این اداره کل برشمرد و با بیان اینکه این مشکل ناشی از کمبود ناوگان از سوی شرکتهای هواپیمایی است گفت: در سال گذشته تعدادی پرواز برای مسیر تهران به مشهد راه‌اندازی شده که امیدواریم شرکتهای هواپیمایی برای حل این مشکل همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در فرودگاه بیرجند از لحاظ ایمنی و استانداردسازی اقداماتی صورت گرفته است گفت: با ایمن‌سازی باندهای پروازی براساس «انکس» فرودگاه بیرجند استاندارد شناخته شد و در نوبت بازدید ایمنی قرار گرفت تا گواهینامه فرودگاهی دریافت کند.

سلامی بیان کرد: با این اقدام فرودگاه بیرجند به عنوان فرودگاه استاندارد شناخته شد و در نوبت بازدید ایمنی قرار گرفت تا گواهینامه فرودگاهی دریافت کند.

وی با بیان اینکه احداث ترمینال بین‌المللی در فرودگاه بیرجند به تصویب رسید است افزود: این ترمینال به مساحت 5 هزار متر مربع طراحی شده و قابلیت توسعه به 10 هزار متر مربع را دارد.

مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون در تنها ترمینال این فرودگاه‌ پروازهای داخلی و خارجی انجام می‌شود افزود: طراحی این ترمینال از آبان سال گذشته آغاز شده و تا مهرماه امسال به پایان می‌رسد و امیدواریم کلنگ احداث این ترمینال امسال به زمین بخورد و مراحل احداث آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه تمام بخش‌های فرودگاه بیرجند گازرسانی شده است گفت: با ایجاد یک پروژه 12 هزار مترمربع به فضای پارکینگ این فرودگاه افزوده و ظرفیت آن ارتقا یافته است.

سلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه فرودگاه بیرجند در حاشیه کویر بنا شده فضای سبز برای این فرودگاه بسیار با اهمیت است. بنابراین با بازسازی فضای سبز و احداث گلخانه‌ای به مساحت 600 مترمربع به رفع این نیاز کمک شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با ایجاد رواق در خارج از ترمینال مشکل بازرسی برای زائران حج و عتبات عالیات کاهش یافته بیان کرد: با به‌کارگیری از دکل‌های روشنایی در محوطه پارکینگ‌های لندساید، روشنایی فرودگاه برای برقراری پروازهای شبانه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه کنسول‌های تولید داخلی برای نخستین‌بار در برج مراقبت پرواز فرودگاه بیرجند نصب شد افزود: به کمک این کنسول‌ها سیستم‌های سوئیچینگ و رکوردینگ مکالمات خلبانان با کنترلرها فعال شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی بیان کرد: پیش از این برای برخی از فرودگاه‌ها برند خارجی این سیستم نصب شد اما در فرودگاه بیرجند برای نخستین‌بار برند داخلی این سیستم نصب و راه‌اندازی شده است.

سلامی با اشاره به اینکه ایجاد سیستم اطلاعات پرواز به وسیله مانیتورهای سالن و اینترنت، محوطه‌سازی معابر فرودگاه، بهسازی و به روزرسانی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی فرودگاه که سبب افزایش 30 درصد در بازدهی شده است اظهار داشت: روشنایی معابر فرودگاه با چراغ‌های کم مصرف، بهسازی واحدهای الکترونیک و تقرب فرودگاه‌ها، بهسازی روکش صندلی‌های ترمینال را از جمله اقدامات انجام شده در فرودگاه بیرجند بوده است.

وی نصب تابلوهای فشار ضعیف و فشار متوسط در ترمینال، تجهیز و بهسازی نمازخانه‌های فرودگاه، 80 درصد پیشرفت در احداث دیوار حفاظتی فرودگاه، احداث هلی‌پد، آسفالت جاده‌های دستگاه‌های ناوبری، بهسازی مامورسراها، تعویض دیزل ژنراتورها برای ارائه خدمات مطلوب به پروازهای داخلی و عبوری و بهسازی ساختمان نیروی انتظامی را از دیگر اقدامات در فرودگاه بیرجند برشمرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.