نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" گفت: شهدا شهادت را انتخاب کردند و شهید شدند تا با رفتن خود چگونه ماندن و زندگی کردن را به ما بیاموزند.

شهدا رفتند تا ما چگونه ماندن را بیاموزیم‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیدناصر حسینی‌پور در هشتمین دوره طرح ولایت استان قزوین که عصر چهارم مرداد در سالن آمفی تئاتر دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: شهدا منتظر مرگ نبودند بلکه با اخلاص و ایمان به درجه شهادت رسیدند.


وی افزود: شهدا وارسته ماندند و دانسته رفتند و جزو افرادی بودند که هم زندگی و هم مرگ آن‌ها به درد جامعه بخورد چرا که به واسطه‌ شهادت آن‌ها، دین به ما رسید.

او خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که گفتمان ذلت و دیپلماسی لبخند و التماس است کشور گفتمان عزت را در پیش گرفته و در این راستا توصیه‌های مقام معظم رهبری نیز توانسته عزت کشور را حفظ کند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه صدام بعضی از ویژگی‌های مردم را نادیده گرفته بود، ادامه داد: صدام در محاسبات جنگی خود جنگ و رزم حسین فهمیده‌ها و عاشورایی مردم ایران را لحاظ نکرده بود.

وی اضافه کرد: رأفت، اخلاص و عمل از دیگر ویژگی‌هایی بود که در نیروهای ایرانی وجود داشت و موجب تغییر محاسبات صدام جهت پیشروی در کشور شده بود.

او با اشاره به انتشار فیش‌های نجومی حقوقی نامتعارف تصریح کرد: آیا چنین افرادی می‌توانند به مردم خدمات‌رسانی کنند و از روحیه‌ جهادی برخوردار باشند؟

‌حسینی‌پور در پایان تأکید کرد: باید روحیه‌ جهادی و خدمت‌رسانی به مردم را تقویت کنیم و همه برای موفقیت‌های بیشتر کشور تلاش کنیم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.