وقوع یک حادثه تروریستی دیگر در فرانسه و بریده شدن سر یک کشیش ۸۴ ساله به دست عوامل داعش، رئیس‌جمهور این کشور را به برگزاری نشست اضطراری امنیتی مجبور کرد.

اولاند خواستار نشست اضطراری شورای امنیت ملی فرانسه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه پس از وقوع یک حادثه تروریستی دیگر در کشورش، برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت ملی فرانسه را خواستار شد.

در حادثه‌ای که امروز در نورماندی در شمال فرانسه واقع شد، 2 مرد با سلاح سرد به یک کلیسای محلی حمله کردند و پس از بریدن سر کشیش 84 ساله این کلیسا، 4 نفر را به گروگان گرفتند.

نیروهای ویژه پلیس فرانسه سریعاً وارد عمل شدند و با کشتن مردان مسلح به چاقو، گروگان‌ها را آزاد کردند. حال یکی از گروگان‌ها وخیم است.

عوامل حمله در حین عملیات تروریستی خود، نام داعش را فریاد می‌زدند. داعش نیز با صدور بیانیه‌ای، مسئولیت یکی دیگر از حملات فرانسه را بر عهده گرفت.

حملات داعش به فرانسه با تیراندازی در دی ماه 93 در دفتر مجله هتاک شارلی‌ابدو آغاز شد. در آن حادثه 2 مرد مسلح با نام برادران کواشی به دفتر مجله حمله کردند و 12 نفر را کشتند.

حمله مرگبار بعدی در جمعه سیاه آبان ماه رخ داد. 22 آبان ماه بود که در 8 نقطه پاریس انفجار انتحاری و تیراندازی شد. در این حملات 130 نفر کشته شدند که 87 نفر از آنها در تئاتر بتکلان جان باختند.

حمله بعدی نیز همین اواخر در شهر نیس اتفاق افتاد. یکی دیگر از عوامل تونسی-فرانسوی داعش، با یک کامیون به میان مردمی آمد که روز ملی فرانسه را جشن گرفته بودند. 86 نفر نیز در این واقعه کشته شدند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.