یک کمیته منتخب در مجلس اعیان انگلیس از وزیر خارجه این کشور خواسته از تحقیقات مستقل در مورد جرایم جنگی عربستان حمایت کند.

درخواست از «بوریس جانسون» برای حمایت از تحقیقات درباره جرایم جنگی عربستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محافل سیاسی داخلی در انگلیس، از «بوریس جانسون»، وزیر خارجه تازه روی کار آمده این کشور خواسته‌اند با تحول در سیاست این کشور از تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره جرایم جنگی عربستان در یمن حمایت کند. 

به نوشته روزنامه گاردین، «کمیته منتخب تحولات بین‌المللی» در مجلس اعیان انگلیس، که وظیفه بررسی سیاست‌ها و کمک‌های بین‌المللی انگلیس را به عهده دارد، این درخواست را روز سه‌شنبه مطرح کرد. 

طرح این درخواست در حالی صورت گرفته که آمارهای جدید گردآوری‌شده توسط «کمپین مبارزه با تجارت سلاح» نشان می‌دهند که لندن برای سال جاری مجوز صادرات 530 میلیون پوند سلاح به عربستان سعودی در سه ماهه اول سال جاری را صادر کرده است. 

«استفان توئیگ»، رئیس کمیته منتخب تحولات بین‌المللی در نامه‌ای روز سه‌شنبه از آقای جانسون خواسته رویکرد تازه‌ای در قبال جنگ یمن اتخاذ کند. 

این کمیته، پیشتر خواستار توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی، در پرتو وجود شواهدی از ارتکاب جنایت‌های جنگی توسط ریاض در یمن شده بود. 

سازمان ملل متحد، خرداد ماه سال جاری ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی را در فهرست ناقضان حقوق کودکان در یمن قرار داد، اما چند روز بعد با تهدیدهای ریاض از این تصمیم عقب‌نشینی کرد. 

نهادهای حقوق بشری، از جمله دیده‌بان حقوق بشر و سازمان عفو بین‌الملل، اقدام دبیر کل سازمان ملل متحد در حذف نام عربستان سعودی از این فهرست را به شدت محکوم کردند. 

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از فرودین‌ماه سال گذشته کشور فقیر یمن را هدف حملات هوایی شدید قرار داده است.این حملات که با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای و تسلیحات پیشرفته انجام شده‌اند تا کنون هزاران نفر کشته شده‌اند.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.