قدس آنلاین- یزد :استاندار یزد کاهش هزینه‌ها را از مهمترین ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی دانست و از دستگاه‌های اجرایی استان خواست با تأکید بر مباحث دانش‌بنیان، رقابت‌پذیری را افزایش دهند و موجب رفع نیاز مردم و جامعۀ بین‌المللی شوند

 از مهمترین ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی کاستن  هزینه‌ها می با شد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، سیدمحمد میرمحمدی  درجلسۀ ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه سال‌ها اقتصاد کشور متکی به نفت بوده و با آن دست و پنجه نرم شده است، اما اکنون می‌خواهیم اقتصاد تک محصولی را به اقتصاد مقاومتی تبدیل کنیم، اظهار داشت: در این میان، طرح این سؤال در جامعه ارزشمند است که اقتصاد مقاومتی و ملزومات آن چیست.

وی اقتصاد مقاومتی را همراه با خلاقیت و نوآوری، رقابت‌پذیری بازار، تصاحب بازار دنیا، ارزش افزوده و ریسک‌پذیری مدیریت دانست و افزود: هرگاه ارزش پول ملی افزایش یافت، آغاز این اقدام نویددهندۀ جدایی از اقتصاد نفتی و اقدامی شایسته است.

میرمحمدی تصریح کرد: اکنون مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی پراکنده است و هنگامی مسیر و چارچوب این طرح مشخص می‌شود که اصول اقتصاد مقاومتی عملی و کار کاربردی نهادینه شود.

استاندار یزد با تأکید به همه‌جانبه‌نگری گفت: استان از طرح‌های شفاف و توجیه‌پذیری که چشم‌انداز اجرای آن به خوبی ترسیم شده باشد، استقبال می‌کند و لازم است دراین‌باره بر داشته‌هایمان تأکید کنیم؛ برای تکمیل آنها تلاش کرده و با شناخت شرایط فعلی وضع جدید را رقم بزنیم.

میرمحمدی با بیان عبارت «اقتصاد کمیته امدادی»، این شیوه را مانع دستیابی به اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: اگر آحاد جامعه روی پای خود ایستاده و خودکفا شوند، آنگاه این جامعه از اقتصاد کمیته امدادی خارج و به اقتصاد مقاومتی خواهد رسید.

استاندار یزد در این‌باره کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) را مثال زد و افزود: لازم است کمیته امداد افراد تحت پوشش خود را کاهش دهد تا با خودکفایی آنها اقتصاد کشور نیز به سوی اقتصاد مقاومتی حرکت کند.

وی مشارکت‌جویی و هم‌افزایی را یکی از مهمترین رویکردهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ارتباط دوسویه لازمۀ تحقق اقتصاد مقاومتی است که با مشارکت‌جویی دستگاه‌ها محقق می‌شود.

میرمحمدی ادامه داد: برای این کار لازم است دستگاه‌های استان با تأکید به برنامه‌های دانشبنیان، ارزش افزوده را در برنامه‌های خود در نظر گیرند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه مدیران‌کل و نمایندگان دستگاه‌های استان فعالیت‌ سازمانی خود را بر اساس پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی بیان و برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان هم‌اندیشی کردند.
 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    بنظر من اقتصاد مقاومتی زود هست. اول تکنولوژی و صنایع پیشرفته رو یاد بگیریم از قدرت ها مثل کره جنوبی و بعد مدتی ابراز اقتصاد مقاومتی کنیم چون فعلا دستمون خالیه