قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام در دیدار با دکتر روحانی رئیس جمهور گزارش کاملی از وضعیت استان ایلام را ارائه کرد.

پیگیری رئیس جمهور برای اتصال ایلام به راه آهن

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در دیدار با دکتر حسن روحانی در دفتر رییس جمهور با بیان اینکه تقریبا تمامی پروژه های عمرانی استان ایلام در حال فعالیت هستند اما «راه آهن» شدیدا نیازمند پیگیری و دستورات ویژه دولت است، گفت: مهمترین و شاخص ترین خواسته مردم استان برخورداری از راه مناسب دسترسی به این استان است که متأسفانه علی رغم پیگیری های متعدد، هنوز ایلام به شبکه ریلی کشور متصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه قبلا هم در این مورد پیگیری هایی صورت گرفت و حتی وزیر محترم راه و شهرسازی هم در این زمینه دستوراتی را صادر کرده است، اظهارداشت: علیرغم دستورات لازم و پیگیری های بسیار و رایزنی های گسترده با پیمانکاران، تاکنون این موضوع به نتیجه مشخصی نرسیده است.

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور از خواسته های برحق مردم ایلام است، بیان داشت: رایزنی های بسیاری با قرارگاه خاتم انبیاء صورت گرفته است اما به خاطر مشکلات اعتباری قرارگاه، تاکنون موفق به شروع عملیات اجرایی نشده ایم.

محمدرضا مروارید با بیان این مطلب که از رئیس جمهور انتظار داریم در خصوص اجرای راه آهن ایلام شخصا دستورات و پیگیری های لازم را صادر فرمایید، خاطرنشان ساخت: علاوه بر این مرزهای چیلات دهلران و هلاله شمالی مشکلاتی دارند که رفع آن نیازمند اقدامات دولت است.

وی ایجاد نقاط مرزی جدید در استان را ضروری عنوان و تصریح کرد: علاوه بر نقش این مرزها در صادرات کالا به کشور عراق، بخش زیادی از حجم زوار اربعین حسینی نیز از این مرزها میتوانند عبور کنند.

دکتر روحانی نیز در این دیدار قول مساعد دادند که شخصاً اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور را پیگیری نمایند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.