سفیر عراق در ایران درباره تظاهرات اخیر در بغداد گفت: تظاهراتی که رخ می‌دهد گویای اراده همه مردم نیست؛ کسی که آن را رهبری می‌کند، خودش وزیر و نماینده مجلس دارد و مدیران زیادی در ادارات دارد.

تظاهراتی که در بغداد رخ می‌دهد گویای اراده همه مردم نیست/ در یمن جنایت می‌کنند و به ایران اتهام دخالت می‌زنند

به گزارش قدس آنلاین،«راجح الموسوی» سفیر عراق در ایران در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح آخرین تحولات در این کشور پرداخت.
وی درباره تظاهرات اخیر در بغداد گفت: تظاهراتی که رخ می‌دهد گویای اراده همه مردم نیست. کسی که آن را رهبری می‌کند، خودش وزیر و نماینده مجلس دارد و مدیران زیادی در ادارات دارد. همان‌هایی که تظاهرات می‌کنند، خودشان این نماینده‌ها را به قدرت رساندند و اگر کسی به دنبال تغییر است باید آن را از طریق صندوقهای انتخاباتی دنبال کند.
الموسوی در خصوص اظهارات مداخله جویانه سفیر عربستان نیز اظهار داشت: این یک مسئله بین المللی است و کشوری قبول نمی کند کسی در امور داخلی آن دخالت کند. برخی مواقع برخی سفرا حرف‌هایی می‌زنند که حتماً دیدگاه کشورشان نیست و نظر شخصی‌شان است. مهم این است که ما اعتراض خود را اعلام کردیم و آن را شایسته نماینده یک کشور ندانستیم.
سفیر عراق در خصوص ریاکاری و نفاق برخی کشورها نسبت به تحولات منطقه نیز گفت: سید حسن نصرالله با صهیونیست‌ها مبارزه می کند اما می‌گویند تروریست‌ است و باید کشته شود، از مرزهای کشورش دفاع می‌کند اما می‌گویند باید از آن منطقه برود در حالیکه خودشان هزاران کیلومتر را می‌آیند و در سوریه می‌جنگند که آن را در راستای منافع ملی خودشان اما نصرالله نباید از کشورش دفاع کند. در یمن مردم را به خاک خون می‌کشند و وقتی ایران می‌گوید که این کشتار را متوقف کنید به ایران اتهام دخالت در امور منطقه را می‌زنند.

مشروح این گفت‌وگو بزودی منتشر می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.