۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 405973

قدس آنلاین: انسان در شبانه­ روز حداقل یکبار در نمازهای پنجگانه پس از حمد، سوره توحید را باتدبر در معانی که مشتمل بر وحدانیت و یکتایی پروردگار است، قرائت کند.

خواص سوره توحید

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته در مسجد آیت الله شفیعی در ادامه تفسیر سوره توحید با بیان اینکه سوره توحید پس از سوره حمد و حتی در مناسبت­ های گوناگون خوانده می شود، افزود: در کتاب ثواب الاعمال از امام صادق(ع) نقل شده است که اگر بنده ­ای در یک شبانه­ روز در نمازهای پنجگانه سوره توحید را قرائت نکند، او را از نمازگزاران حساب نمی آورند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به استناد این روایت علما و مراجع فتوا به مکروه خواندن نمازهای­ پنجگانه بدون سوره توحید داده­ اند، تصریح کرد: این روایت­ بهترین دلیل برای آن است که خداوند متعال خواندن سوره توحید در نماز را خواستار است.

 

آیت الله شفیعی با اشاره به راویت دیگری درباره سوره توحید که قرائت آن همانا خواندن یک سوم قرآن کریم و اجر 10 برابری به تعداد نفوس خلائق برای خواندن آن به بنده داده خواهد شد، ابراز داشت: این روایت عظمت سوره توحید را نشان می­ دهد و از آنجایی که مضمون آن درباره توحید است، پس انسان باید همیشه توحید الهی و عدم غفلت از او را به یاد داشته باشد.

 

این عالم دینی به روایت دیگری از امام رضا(ع) که در آن فرمودند قاری و سفارش کننده به قرائت سوره توحید، معرفت به توحید پیدا می کند، افزود: آن حضرت بیان می کنند که این سوره را همانگونه که مردم می خوانند، قرائت شود جز آنکه پیش از قرائت، عبارت «کذلک الله ربی» را ذکر کنیم.

 

وی گفت: در احوال و اخلاق امام رضا(ع) نقل شده است که در رکعت دوم نمازهای خود سوره توحید را قرائت می کردند؛ هچنانکه مأمور مخصوص انتقال آن حضرت از مدینه به خراسان که از سوی خلیفه عباسی معین شده بود، این نکته را درباره امام رضا(ع) ضبط کرده بود که آن حضرت در رکعت اول پس از حمد، سوره قدر و در رکعت دوم پس از حمد، سوره توحید را قرائت می کنند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انسان در شبانه­ روز حداقل یکبار در نمازهای پنجگانه پس از حمد، سوره توحید را باتدبر در معانی که مشتمل بر وحدانیت و یکتایی پروردگار است، قرائت کند.

رسا

انتهای خبر/

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.