قدس آنلاین/ هنگامه طاهری: مرحله اول «رودپارک» چهل بازه با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد تومان مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

«رود پارک» چهل بازه مهرماه به بهره برداری می‌رسد

معاون خدمات محیط زیست شهرداری مشهد ضمن اعلام این خبر گفت: مرحله اول رودپارک چهل بازه که افزون بر عبور سیلاب به عنوان محل عبور آب نیز تعبیه شده، مهرماه از پل نمایشگاه تا پل شهید ستاری به مساحت 100 هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

خلیل الله کاظمی اظهار داشت: با توجه به اینکه حریم کال در اختیار سازمان آب منطقه بود، ضمن تأیید نقشه‌ها و تأسیسات مورد استفاده در این پارک، تأکیدمان را بر «آب» گذاشتیم و بدین صورت از آب نماها، آبشار و حوضچه‌ها بهترین استفاده را برای زیباسازی مسیر رودپارک انجام دادیم.

وی با اشاره به هفت حوضچه در این پارک بیان داشت: پیش از پل نمایشگاه مخزنی رسوب گیر قرار دارد و بعد از همین پل، دریاچه‌ای یک هکتاری چشم نواز شهروندان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این دریاچه به عنوان نخستین حوضچه محسوب می‌شود و در امتداد این رودپارک تا دانشجو در مجموع به اضافه دریاچه هفت حوضچه از عمق 70 سانتی‌متر تا یک متر مسیر رودپارک را مزین می‌کند.

او افزود: رودپارک چهل بازه با تکنیک پمپاژ آب از مسیر رودخانه به حوضچه‌ها و از حوضچه‌ها به مسیر تنها رودی است در کشور که تمام سال آب خواهد داشت و از برنامه‌های آینده استفاده از قایق‌های پارویی در این مسیر برای تفریح شهروندان خواهد بود.

وی یادآور شد: پارک خطی چهل بازه به صورت غیرهمسطح احداث شده تا برای مشاهده مناظر مختلف مردم حتماً در فضای پارک قرار بگیرند.

او اضافه کرد: شهروندانی که از کنار پارک می‌گذرند، تنها تپه‌ای سبز مشاهده می‌کنند که برای مشاهده زیبایی‌های درون پارک باید داخل این فضا قرار بگیرند.

وی همچنین بیان داشت: فقط بخشی به نام تراس تماشا مشرف به فضای داخل پارک است که در ورودی آن گذرگاهی از یک آبشار قرار گرفته است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.