قدس آنلاین- یزد : مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به خشکسالی های پیاپی و کمبود منابع آبی در روستاهاهای استان، خواستار توجه ویژه به اعتبارات طرح های آبرسانی به روستاها و رفع مشکل نقدینگی تامین آب روستاییان استان شد.

رفع مشکل نقدینگی تامین آب روستاییان استان باید برطرف شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، علی نمازی  در دیدار با مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اظهارداشت : این اداره کل در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و به عنوان متولی اعتبارات جاری و عمرانی استان، موضوع کمبود اعتبارات این بخش را پیگیری خواهد کرد.

وی ازطرح این موضوع در نشست شورای برنامه ریزی استان خبر داد و  بحث آب برسانی و تامین آب روستاییان استان و مسئولیت خطیر شرکت آب و فاضلاب در این زمینه را مهم ارزیابی کرد .

این مقام مسئول تنگناههای مالی دولت را یاد آور شد و اظهار امید واری کرد در اینده نزدیک شاهد گشایش اعتبارات دولت و رفع مشکل مردم به خصوص در بحث آب روستایی باشیم.

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد هم با قدردانی از توجه اقتصاد و دارایی به موضوع آب و آبرسانی روستاهها، کمبود منابع مالی برای طرح های آبرسانی را یادآور و خواستار توجه بیشتر مسئولان به اعتبارات شد.

محمد فاتحی افزود: بخشی از اعتبارات این بخش از منابع ملی و بخشی از منابع استانی تامین می شود.

وی وضعیت آب در روستاهای را بحرانی توصیف کرد و از آبرسانی سیار به 300 روستای استان خبر داد و گفت: به علت خشکسالی تعداد زیادی از منابع آبی استان خشک شده و تعدادی نیز در حال خشک شدن است.

فاتحی  تصریح کرد : هم اکنون آب شرب مورد نیاز روستاهای استان یزد از طریق 422 منبع آبی، شامل45 رشته قنات، 15دهنه چشمه و 350حلقه چاه و 12 تاسیسات همجوار تامین می شود که از این تعداد 77 منبع آبی خشک و 98 منبع آبی در آستانه خشک شدن هستند

استان یزد حدود سه هزار روستا و آبادی دارد که یکهزار و 194 روستای آن دارای سکنه است که جمعیت این روستاها حدود 270 هزار نفر است.

 

 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.