بیل کلینتون از همسرش به دلیل تلاش برای تحریم اقتصادی ایران تجلیل کرد.

تجلیل بیل کلینتون از هیلاری به دلیل تلاش برای تحریم ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، "بیل کلینتون،" رئیس جمهور پیشین آمریکا، در سخنرانی شب دوم از گردهم‌آیی ملی دموکرات‌ها مدعی شد، تلاشی که "هیلاری،" همسرش، برای تحت فشار قرار دادن ایران و اعمال شدیدترین تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور انجام داد، یک پرتاب سه امتیازی (اشاره به زیباترین امتیازگیری در بازی بسکتبال) بود.
س از معرفی هیلاری کلینتون به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات برای حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، بیل کلینتون پمدعی شد: زمانیکه هیلاری وزیر امور خارجه آمریکا بود، تلاش زیادی به کار بست تا ایران را برای کنار گذاشتن فعالیت‌های هسته‌ای تحت فشار قرار دهد، نتیجه به دست آمده در نهایت ارزش این تلاش‌ها را داشت. هیلاری موجب شد چین و روسیه هم به عنوان دو متحد ایران، با خود همراه کند. 
هیلاری کلینتون پیش از این مدعی شده بود تلاش‌های وی برای اعمال تحریم اقتصادی علیه ایران موجب شد تهران حاضر شود پای میز مذاکرات بنشیند و در نهایت به امضای توافق هسته‌ای منتهی شد. 
در 18 ماه نخست دوران وزارت هیلاری کلینتون از ژانویه 2009 تا ژوئن 2010، آمریکا و دیگر کشورهای جهان بیشترین حجم از تحریم‌های اقتصادی را درمورد ایران به اجرا درآوردند. به همین دلیل است که کلینتون نقش وزارت خارجه آمریکا را در دوران وزارت خود برای به نتیجه رساندن پرونده هسته‌ای ایران بسیار پررنگ می‌داند. 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.