قدس آنلاین /بیرجند/یاسر فوداجی: معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به تجهیز بیمارستان رازی بیرجند با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان توسط وزارت بهداشت گفت: نخستین محموله تجهیزات بیمارستان رازی بیرجند وارد این بیمارستان شد.

۴۰میلیارد تومان صرف  خرید تجهیزات بیمارستان رازی بیرجند می شود/ تبدیل بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند به بیمارستان سوانح

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، محمد دهقانی ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات تجهیز بیمارستان 280 تختخوابی رازی بیرجند و مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: تلاش و پیگیری‌های فراوانی در راستای بهره‌ برداری و تجهیز این پروژه درمانی انجام شده که به طور ویژه از شخص وزیر بهداشت در راستای دستور تجهیز این بیمارستان قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به عنایت و توجه وزیر بهداشت به این پروژه درمانی در استان، گفت: کمک قابل توجهی در راستای تجهیز بیمارستان رازی بیرجند توسط وزارت بهداشت انجام شده که این وزارت‌خانه با صرف‌ نظر کردن از سهم 20 درصدی تجهیز بیمارستان رازی توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به طور کامل تجهیز این بیمارستان را انجام خواهد داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه روند تجهیز این بیمارستان طبق جدول زمان‌بندی انجام خواهد شد، تصریح کرد: تا 3ماه آینده، روند عمده تجهیز بیمارستان رازی انجام می‌شود که نخستین محموله تجهیز که شامل دستگاه‌ های ویژه، اتاق عمل، بیهوشی ومانیتورینگ است امروز به این بیمارستان وارد شد تا بتوانیم بر اساس جدول زمان‌بندی حرکت کنیم.

دهقانی با اشاره به اینکه تا پایان امسال این بیمارستان به بهره برداری کامل خواهد رسید، اظهار داشت: تجهیز بیمارستان رازی بیرجند نیازمند 40 میلیارد تومان و مرکز رادیو تراپی و شیمی درمانی استان نیازمند 15 میلیارد تومان اعتبار است که تأمین  می شود.

وی هزینه این محموله را حدود یک میلیارد تومان اعلام کرد وافزود: با تکمیل و بهره برداری بیمارستان رازی بیرجند بخش های عمده ای از بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند به این بیمارستان منتقل می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: پس از راه‌اندازی بیمارستان رازی، بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند تبدیل به مرکز تورما ( بیمارستان بیماران تصادفی) تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند نیز بخش‌هایی شامل قلب، جراحی عمومی و چشم به این بیمارستان منتقل می‌شود، افزود: این بیمارستان پس از افتتاح دارای بخش‌های جراحی عمومی، قلب، آی سی یو، سی سی یو، چشم، اورولوژی و بخش‌های وی‍‍‍‍ژه است.

وی تصریح کرد: برای کادر درمانی این بیمارستان نیز حدود 255 نفر نیرو نیاز است که به صورت کشوری در مردادماه امسال از طریق آزمون جذب خواهند شد و درخصوص مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی استان نیز 20 نیروی انسانی استخدام خواهند شد.

دهقانی بیان کرد: برای ساخت این پرژه، تا پایان سال گذشته 62 میلیارد تومان هزینه شده که  تکمیل آن نیازمند 12 میلیارد تومان دیگر است که تا پایان سال تأمین خواهد شد.

مسئول تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این مراسم با بیان اینکه پیش بینی می شود روند تجهیز بیمارستان رازی تا 4 ماه دیگر انجام شود گفت: این روند شامل سه بخش خواهد بود که در نخستین ماه، تجهیزات اتاق عمل، بخش های ویژه و در ماه دوم بحث هتلینگ و درمان و دروماه سوم دستگاه های سرمایه‌ای شامل دستگاه‌های آنژیوگرافی وارد بیمارستان می شود.

امین ا... گلرو بیان کرد: پس از توافقات برجام، تجهیزات این بیمارستان از طریق هیئت امنای صرفه جویی ارزی، از معتبرترین کمپانی‌های وسایل پزشکی خریداری شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.