قدس آنلاین/ بیرجند : نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی معدن را محور توسعه و پیشرفت شهرستان دانست و گفت: در این راه باید تلاش مضاعف صورت گیرد.

معدن محور توسعه پایدار شهرستان سربیشه است/ ایجادظرفیت‌های  معدنی برای سرمایه گذاری در این شهرستان

به گزارش قدس انلاین از بیرجند،نظر افضلی در دیدار با رییس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان سربیشه با اشاره به اهمیت حوزه صنعت و معدن در پیشرفت شهرستان اظهار داشت: صنعت و معدن یک رکن اساسی توسعه اقتصادی است که نیاز به سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی دارد تا زمینه ایجاد اشتغال و رونق کسب‌وکار صنایع و معادن فراهم شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه ذخایر معدنی و صنایع است، گفت: مسئولان استانی و شهرستانی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز در این بخش افزایش پیدا کند.

وی شهرستان سربیشه را دارای پتانسیل بالقوه قوی و بالایی در حوزه معدن دانست و تاکید کرد: باید حداکثر استفاده از این منابع باالقوه الهی صورت گیرد تا شاهد رونق صنعت و معدن در شهرستان باشیم.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان سربیشه نیز در این دیدار ضمن تشکر از توجه ویژه نماینده شهرستان به حوزه صنعت ومعدن گفت: معدن می تواند به عنوان موتور محرکه سربیشه مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.

«علی اکبر براتی» با بیان اینکه واحدهای صنعتی این شهرستان بیشتر در حوزه فرآوری موادمعدنی موجود در شهرستان فعالیت دارند اظهار داشت: به گردش درآوردن چرخ صنعت در این شهرستان زمینه‌ساز فعالیت و رونق در معادن سربیشه است که خود باعث جلوگیری از خام‌فروشی موادمعدنی و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در شهرستان خواهد شد.

وی مرز مشترک با کشور افغانستان را از دیگر ظرفیت های مهم این شهرستان دانست و با اشاره به فعالیت چشمگیر و بی‌وقفه سازمان صنعت، معدن وتجارت استان در حوزه بازرگانی خارجی افزود: می‌توان با یک برنامه‌ریزی مناسب و جامع از ظرفیت این مرز برای توسعه اقتصادی و زیربنایی شهرستان و صادرات محصولات بومی استفاده کرد.

وی در مورد مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در طرح های صنعتی و معدنی شهرستان گفت: جذب سرمایه‌گذار  فرآیندی همه جانبه است که مجموعه شهرستان و استان بایستی دست به‌دست هم دهند تا سرمایه‌گذار به فعالیت در حوزه صنعت و معدن سوق داده شود.

 رییس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان سربیشه در پایان ضمن ارائه گزارشی جامع از آمار و عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت در حوزه‌های مربوطه و همچنین عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان از نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی دعوت کرد تا در فرصتی مناسب از شهرک صنعتی و واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان بازدیدی صورت گیرد که با استقبال نماینده مجلس روبرو شد..

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.