۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 406060

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهارات گستاخانه «انور عشقی» ژنرال سابق سعودی و جانبداری وی از دشمن صهیونیستی را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.

واکنش حماس به اظهارات ژنرال سعودی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «طلال نصار» از رهبران حماس تاکید کرد که حماس هرگونه همسویی با دشمن صهیونیستی را به شدت محکوم می کند.

وی همچنین تصریح کرد که گذر ایام ثابت خواهد کرد که حماس و مقاومت فلسطین قوی تر از آن چیزی هستند که برخی گمان می کنند و به عشقی هم می گویم که به زودی حقایق برملا خواهد شد.

ژنرال عشقی اخیرا در مصاحبه ای تلویزیونی مقاومت فلسطین را ضعیف و ناتوان خوانده و گفته بود که حتی توان کشتن یک "مگس" را هم ندارد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نصار افزود: نام حماس بیانگر مفهوم و رسالت حقیقی این جنبش است، زیرا حماس جنبشی است که در برابر رژیم اشغالگر مقاومت می کند و جلوی تضییع حقوق ملت فلسطین و فروش اراضی فلسطینی به اشغالگران در سایه سکوت کشورهای عربی را گرفته است و بار دیگر موجب اعتبار بخشی به مسئله فلسطین شده و دشمن صهیونیستی را از لانه عنکبوت نیز ضعیف تر و ناتوان تر کرده است همانگونه که رهبران و مقامات این رژیم نیز به این مساله معترفند.

وی خاطر نشان کرد که حماس در رأس گروه های مقاومت ضرباتی سخت و کاری در 3 جنگ گذشته به دشمن صهیونیستی وارد کرده و خسارت های مادی و معنوی زیادی را بر آن تحمیل کرده است و تمامی رویاهای این رژیم مبنی بر تشکیل رژیمی از رود نیل تا فرات را نقش بر آب کرده است.

این رهبر حماس افزود که مقاومت فلسطین فرودگاه بین المللی بن گوریون را به لرزه درآورد و نظامیان رژیم صهیونیستی را به اسارت گرفت و دشمن خوب می داند که حماس قادر به تحقق دستاوردهایی است که در نهایت ملت فلسطین را به سمت آزادی سرزمین و مقدساتش پیش ببرد. وی تصریح کرد که دشمن صهیونیستی خوب می داند سرنوشتی جز نابودی ندارد و جای شرم است برای مزدوران و جیره خواران این رژیم که به این امر واقف نباشند.

انور عشقی 73ساله رئیس مرکز مطالعات راهبردی و حقوقی خاورمیانه در جده عربستان و مشاور سابق بندر بن سلطان سفیر سابق عربستان در واشنگتن است.

بر پایه این گزارش، ناظران انور عشقی را به‌منزله کانال رسمی عربستان با اسرائیلی‌ها تلقی می‌کنند که مأمور پرونده روابط دو طرف می‌باشد.

منطقی نیست که ژنرال عشقی با مسئولان و کارشناسان اسرائیلی ملاقات و در اظهارات خود از نتانیاهو و قدرت و واقع‌گرایی او ستایش کند؛ بدون اینکه از دولت سعودی و سران آن نه‌تنها چراغ سبز بلکه دستور گرفته باشد.

انور عشقی پیشتر نیز در شبکه تلویزیونی رژیم اسرائیل ظاهر شد و از نتانیاهو ستایش کرد. او همچنین با دوری گولد مدیرکل وزارت خارجه رژیم اسرائیل و از بارزترین مشاوران نتانیاهو چند بار ملاقات داشته است و تصاویر آنها درحال دست دادن و خوش‌وبش کردن با یکدیگر منتشر شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    بنظر من حقشان است که این ژنرالهای سعودی اینقدر آنها را خوار و ذلیل می کنند. چرا انکنند؟ مگر پول نگرفتند از آنها تا از اردوگاه یرموک در سوریه بر علیه اسد که آنها را در کشورش پناه داده بود سلاح بگیرند و مردمش را قتل عام کنند؟ مگر پشت به ایران که سی سال از حماس حمایت مالی و معنوی کرده بود نکردند این گروه حماس؟ موقعیکه پولهای عربستان در جیبهاشان باد کرده بود نفهمیدند که سرسپردگی و بندگی آنها را پذیرفته اند؟ نمی دانستند عربستان با بردگانش به هر صورت که بخواهد رفتار می کند؟ حال عربستان تصمیم گرفته با اسراییل طرح دوستیبراه اندازد و معلوم است گروه های مقاومت سایه سنگینی برایشان است و باید از معادلات سیاسی کنار بروند و تا آنها را از بین نبرند بیکار نمی نشینند.اصولا اعراب در طول تاریخ خائن به خود بوده اند و خیانت در ذاتشان است .یادم می آید برای کودکان مظلوم فلسطینی گریه می کردم ولی دیگر نه .