آئین معارفه عمومی حجت الاسلام عباس امینی به عنوان امام جمعه جدید شاهرود و همچنین تقدیر از ۱۲سال خدمات حجت الاسلام ترابی در این مسند با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

آئین تجلیل از ۱۲ سال خدمات حجت الاسلام ترابی در شاهرود برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر ، آئین تقدیر و تجلیل از ۱۲ سال خدمات حجت الاسلام محمود ترابی شاهرودی در عنوان امام جمعه سابق شاهرود شامگاه سه شنبه با حضور مسئولان، روحانیان، طلاب، نهادهای قضایی، نظامی و انتظامی و همچنین اقشار مختلف مردم به میزبانی مسجد مصلای این شهر برگزار شد.

شکرگزاری باعث برکت می شود

امام جمعه شاهرود در این مراسم ضمن اشاره به آیه «مَن لَم یَشکُرالمَخلوق، لَم یَشکُر الخالق»، گفت: امروز باید قدردان زحمتکشان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم تا بتوانیم قدر دان برکات خدای متعال باشیم.

حجت الاسلام عباس امینی همچنین با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و نخستین نماز جمعه کشور، بیان داشت: مرصاد روز فخر و افتخار مردم شاهرود و استان است که کسر قابل توجهی از شهدای آن عملیات را تقدیم انقلاب کردند لذا باید گفت در خدمترسانی در لباس امامت جمعه که امروز سالگرد نخستین اقامه آن در تاریخ انقلاب اسلامی است، افتخاری بزرگ برای من خواهد بود.

وی افزود: شکرگزاری خداوند متعال برکاتی دارد که از جمله آنها افزون نعمت است لذا باید همیشه قدردان برکات خدای متعال بود تا در نهایت بتوانیم قدردان خالق یکتا باشم که در این میان نماز جمعه یکی از آن برکات است.

 

شاهرود شهر همدلی است

امام جمعه جدید گنبد نیز در این مراسم، ضمن اشاره به اینکه شاهرود ظرفیت های بالای معنوی دارد، گفت: وجود قرارگاه های فرهنگی در جامعه سرمایه های اجتماعی هستند که ظرفیت ها، پول، اقتصاد، کشاورزی و ... در اولویت های بعدی نسبت به آن قرار دارند لذا شاهرود سرمایه اجتماعی بزرگی مانند مساجد پرجمعیت، محبت، همدلی، مهربانی و مسئولان دلسوز دارد که باید قدردان آن بود.

حجت الاسلام محمود ترابی با اشاره به اقدامات ۱۲ساله خود در زمان تصدی امامت جمعه شاهرود، ابراز داشت: شاهرود دارای مساجد محوری، انقلابی و مهمی است لذا یکپارچگی انقلابی خوبی در این شهر دیده می شود.

وی افزود: قوت گرفتن حوزه ها و مدارس علمیه از روز نخست در دستور کار من قرار داشت همچنین من معتقد هستم که نباید از گسل ها و اختلافات برای رفع موانع و مشکلات بین شاهرود و مرکز استان و یا مناطق دیگر استفاده کرد و این تفکر غلط است که با تفرقه به جایی می رسیم لذا در بدو ورود تمام تلاش خود را برای همدلی و اتحاد همه استان به کار بستم که تا حدودی در این مهم موفق بودیم.

وحدت سرمایه اجتماعی است

امام جمعه سابق شاهرود با بیان اینکه سرمایه های اجتماعی امروز برای تمام استان لازم هستند، گفت: وحدت یکی از سرمایه های اجتماعی است که به آن نیازمندیم لذا از زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند نباید از اختلافات حتی در راستای توسعه بهره برد، می بایست اختلافات را کنار می گذاشتیم.

ترابی ویژگی بارز ۱۲سال خدمت خود به عنوان امام جمعه شاهرود را عدم دخالت در عزل و نصب های سیاسی برشمرد و بیان داشت: در زمان تصدی امامت جمعه این شهرستان با چهار فرماندار کار کردم و امیدوارم این عزیزان شهادت دهند که در عزل و یا نصب کدام مدیر دخالتی کرده ام و تنها اگر از من مشورتی شد گفتم این خوب است و دیگری بهتر.

وی درباره خداحافظی با مردم شاهرود نیز، افزود: علاوه بر مردم دلتنگ دو گروه بیشتر خواهم شد یکی روحانیان و طلاب و بزرگانی مانند آیت الله مرتضی اشرفی و دیگر جلسات متناوب درس و تفسیر و نهج البلاغه ای که در سال ها در خدمت دانشگاهیان و اساتید دانشگاه در شاهرود داشتم که امیدوارم بهانه ای برای تداوم آن داشته باشم.

 

امامان جمعه محوریت جامعه هستند

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود نیز در این مراسم ضمن اشاره به توصیه های امام علی(ع) در نهج البلاغه به فرزندانش گفت: آن حضرت به فرزندانش می گوید به گونه ای در بین مردم رفتار کنید که در زمان حیات به کنارتان بیایند و در زمان فوتتان مردم برایتان بگریند لذا خدمتگزاران خوب همیشه در اذهان مردم باقی هستند.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به ۱۲سال خدمت حجت الاسلام محمود ترابی در مسند امامت جمعه شاهرود، ابراز داشت: ائمه جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محور وحدت هستند و حجت الاسلام ترابی در این ۱۲ سال خدمت بهترین عملکرد را از خود نشان دادند.

وی افزود: حضور شخصی وارسته به نام حجت الاسلام امینی در مسند امامت جمعه شاهرود نوید ادامه راه همدلی و همزبانی، وحدت و یکپارچگی بین مردم و مسئولان را در ادامه می دهد.

حجت الاسلام ترابی ۱۲سال در مسند امامت جمعه شاهرود حاضر بود و از این پس نماز جمعه گنبد کاووس را اقامه خواهد کرد همچنین نخستین نماز جمعه وی به عنوان امام جمعه گنبد، پس فردا برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.