در حالی که براساس دستور امام خامنه‌ای و مصوبه دولت، ثبت‌نام کودکان ایرانی و افغانستانی باید یکسان و به صورت رایگان صورت پذیرد، برخی مدیران در سطوح مدارس با نقض قانون، شیرینی این موضوع را با گرفتن حدود سه میلیون ریال در کام مردم مسلمان تلخ کرده‌اند.

درد مشترک ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها + اسناد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، چندی است تب و تاب ثبت‌نام مدارس و خوشحالی دانش‌آموزان و جنب و جوش والدین برای فراهم کردن زمینه آموزش فرزندانشان آغاز شده است.

براساس قانون تحصیل برای دانش آموزان ایرانی در مدارس دولتی رایگان است با این حال در سالهای گذشته و سال جاری شاهد آن هستیم که برخی مدارس علاوه بر دریافت هزینه‌ای بابت کمک به مدرسه هزینه ثبت‌نام دریافت می‌کنند که این موضوع دردی برای خانواده‌های ایرانی شده است.

خانواده‌های ایرانی که دانش‌آموز دارند، به دنبال  ثبت‌نام فرزندانشان و تهیه امکانات آموزشی افتادند و ازاینکه دانش‌آموزشان به مدرسه یا مقطع بالاتر می‌رود، خوشحال به نظر می‌رسند.

این در حالی است که خانواده‌های مهاجر در سالهای گذشته در این مقطع از سال، علاوه بر خوشحالی از امکان تحصیل فرزندانشان در مدارس ایران، نگرانی‌هایی در مورد تأمین هزینه شهریه، لباس و امکانات آموزشی را نیز تجربه می‌کردند.

نگرانی‌هایی که گاه به دلیل همزمانی با تمدید کارت آمایش و کارت کار و گاه در برخی مناطق همزمانی با فصل جابجایی محل اقامت مهاجرین، دوچندان می‌شد.

این مسئله‌ای بود که مهاجرین سالها با آن درگیر بودند تا اینکه دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جا نماندن مهاجرین دارا و فاقد مدارک شناسایی از تحصیل در مدارس ایران منتشر شد.

دستور رهبر انقلاب به سرعت در خبرگزاری‌های داخلی و خارجی، سایتها و شبکه‌ها انعکاس داده شد تا اینکه با پیگیری رسانه‌ها این دستور در جلسه شورای وزیران جمهوری اسلامی در سال جاری تبدیل به قانون شد.

اگرچه که چند سال نیز خبر مشابه‌ای مبنی بر رایگان شدن تحصیل مهاجرین خارجی در مدارس دولتی ایران توسط آموزش و پرورش منتشر شده اما در میانه‌های سال تحصیلی شهریه توسط مدارس از دانش‌آموزان مهاجر دریافت شد.

امسال نیز با وجود مصوبه شورای وزیران که در بندی از این تصویب‌نامه برابری دانش‌آموزان مهاجر و ایرانی در ثبت‌نام مطرح شده و شیوه‌نامه نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر توسط وزارت آموزش و پرورش به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده، تعدادی از مدارس در برخی شهرها مانند تهران تخلفاتی مانند گرفتن شهریه تا مبلغ سه میلیون ریال از طریق فیش بانکی و دستگاه پرداخت الکترونیکی مرتکب شدند.

به نظر می‌رسد نظام اسلامی با تمام توان در حال اجرای وظیفه انسانی و اسلامی خود در جانماندن کودکان از تحصیل در جای جای مملکت اسلامی است با این حال برخی مدیران در سطح پایین با برخورد سلیقه‌ای علاوه بر رعایت نکردن قانون و تخطی از آن شیرینی دستورات نظام اسلامی را در کام مردم مسلمان تلخ می‌کنند.

بر دستگاههای دولتی و اجرایی و نظارتی است تا با تمام توان وارد عرصه نظارت شده و نگذارند دستور مقام معظم رهبری و به دنبال آن مصوبه دولت در زمینه آموزش کودکان ایرانی و افغانستانی بر زمین بماند و کام مردم تلخ شود.

تخطی از قوانین و دستورات در حوزه آموزش و پرورش اکنون درد مشترک ایرانی‌ها و افغانستانی‌هاست؛ مسلمانانی که براساس دستور صریح ولی‌شان نباید از تحصیل باز بمانند و در این راه هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

در زیر نیز تعدادی از فیش‌های واریز شده به مدارس دولتی بابت شهریه که توسط مهاجرین ارسال شده را مشاهده می‌کنید:

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.