قرار نیست با خوردن برخی غذاهای خاص درصورت ابتلا به آسم، این بیماری بهبود یابد؛ اما می‌توانید با خودداری از مصرف برخی اقلام غذایی، حملات آسم را در خود کنترل و از آن‌ها پیشگیری کنید.

 اگر درگیری این بیماری شایع هستید، باید برخی موادغذایی را کنار بگذارید

میوه‌های خشک: بسیاری از میوه‌های خشک‌شده حاوی سولفیت هستند؛ یک ماده نگهدارنده برای طولانی‌کردن طول عمر مفید مواد غذایی و یکی از بدترین افزودنی‌ها برای شعله‌ور‌شدن علائم آسم. دقت به برچسب مواد غذایی و خودداری از خرید محصولاتی که روی آن‌ها نوشته شده: «حاوی پتاسیم بیسولفیت و سولفیت سدیم»، ضرورت دارد.میگوی آماده یا منجمد: افزودنی‌هایی مانند سدیم بی‌فسفات که معمولا در غذاهای فراوری‌شده یا آماده به کار می‌روند، در مبتلایان به آسم همراه با علائمی مانند کهیر، جوش، تهوع، اسهال و استفراغ، سرفه و خس‌خس سینه، التهاب گلو و درنهایت شوک آنافیلاکسی هستند.

انواع ترشی‌ها و شوری‌ها: غذاهای شور نیز با سولفیت به‌عنوان یک ماده نگهدارنده ترکیب شده‌اند و از مصرف آن‌ها نیز باید اجتناب شود. افراد مبتلا به آسم همچنین باید از مصرف زیاد نمک بپرهیزند.

سیب‌زمینی سرخ‌شده: یک مطالعه بین‌المللی در بریتانیا روی دومیلیون کودک، ارتباط بین مصرف غذاهای آماده و خطر ابتلا به آسم را نشان داده است. مصرف سه وعده یا بیشتر فست‌فودها در هفته، خطر ابتلا به آسم را در کودکان و نوجوانان ۳۰۹درصد افزایش می‌دهد. محققان تصور می‌کنند که دلیل این امر با سطح بالای چربی‌های اشباع‌شده در این غذاها ارتباط دارد و منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن و شروع حملات آسم می‌شود.

غذاهای آلرژی‌زا: ۴درصد بالغین مبتلا به آسم، حساسیت غذایی دارند. غذاهایی که به‌طورمعمول باید حذف شوند، عبارت‌اند از: شیر، تخم‌مرغ، غذاهای دریایی، ماهی و بادام‌زمینی.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.