۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
کد خبر: 406192

گروه اقتصاد- محمود مصدق: رئیس انجمن اقتصاد شهری از قرار گرفتن خدمات شهرنت‌ها بر روی موبایل تا آخر مردادماه خبر داد و گفت: چاره ای جز اجرای پروژه شهر هوشمند در کلانشهرهای کشور نداریم.

ارایه خدمات شهرنت‌ها روی موبایل

دکتر حسین پورزرندی با بیان اینکه شهر هوشمند، یعنی به کار گیری گسترده فناوری ارتباطات و اطلاعات در همه ابعاد زندگی شهری به نحوی که به بهبود کیفیت زندگی مردم به صورت پایدار منجر شود، افزود: امروز مشخصه‌های شهر هوشمند را می‌توان در شهرهایی مانند سئول و کپنهاگ دید که مردمانش با دوچرخه رفت و آمد کرده یا برای انجام کارهای ساده خود از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

پورزرندی ترافیک، آلودگی‌های زیست‌محیطی و نبود درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها را سه معضل بزرگ امروز کلانشهرهای ایران دانست و تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های مهم شهر هوشمند، بانکداری الکترونیکی و مجازی است.

وی با اشاره به اینکه شهر هوشمند می‌تواند به کاهش معضل فقر در جامعه کمک کند، افزود: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا مردم بیشتر برای تحصیل، تفریح و انجام امور مهم از منازل خود بیرون بیایند نه برای کارهای ساده ای چون پرداخت قبوض .

مدیرعامل بانک شهر همچنین از اجرای طرح نصب کارتخوان روی تاکسی‌ها خبر داد و گفت: هم اکنون این پروژه به صورت آزمایشی در شهر شیراز در حال انجام است و اگرنتیجه آن مثبت باشد، بسرعت 15 هزار تاکسی پایتخت به دستگاه‌های کارتخوان مجهز خواهند شد.

همچنین در این نشست خبری مهندس علی ساعدی مدیرعامل شرکت همیان شهر با اشاره به اینکه 300 پروژه را در بستر بانکداری اجتماعی در دست اجرا داریم، گفت: هدف ما این است که کسب و کار را توسعه بدهیم و برای شهرداری‌ها درآمدهای نوین و پایدار ایجاد کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.