چنین مؤسسه‌ای برای خدمات بسیار گسترده خود به متقاضیان جویای همسر که صرفا در معرفی یک اسم و آدرس از همسر پیشنهادی خلاصه می‌شود، رقم ناقابل و ناچیز ۲۵۰ هزار تومان را مطالبه می‌کند!

 کلاهبرداری رسمی در قالب مؤسسات همسریابی +عکس

این روزها، شرایط سخت ازدواج به همان اندازه که موجبات نگرانی و تکدر خاطر والدین و دلسوزان فرهنگ جامعه را فراهم کرده است، نان و نوایی هم برای برخی سودجو و فرصت‌طلب داشته تا از این شرایط و به‌نام و بهانه  «مؤسسات همسر‌یابی» ماهی خود را از این آب گل آلود صید کنند.
 
برخی از این مؤسسات به اصطلاح همسریابی که مجوز و محمل قانونی فعالیت آنها در هاله‌ای از ابهام قرار داد و صرفا عنوان و ادعای«دارای مجوز رسمی» بر تارک تبلیغات گسترده آنها می‌درخشد، این روزها در حجم گسترده اقدام به تبلیغ در سطح تهران کرده‌اند و دلسوزانه(؟!) خود را برای همسریابی و ازدواج «خانمها و آقایان مجرد، مطلقه‌ها و مردان و زنان همسر از دست‌داده» به آب و آتش می‌زنند.
 

کلاهبرداری رسمی در قالب مؤسسات همسریابی +عکس


به طور نمونه تراکت‌ها و تبلیغات یک مؤسسه همسریابی به نام «ا.ج» در حجم وسیع در سطح شهر تهران توزیع شده‌ است که این موسسه کارویژه خود را یافتن همسر برای خانمها و آقایان مجرد، زنان مطلقه یا زنان و مردان همسر از دست داده عنوان می‌کند و البته مدعی برخورداری از مجوز رسمی استانداری تهران نیز هست.
 
اما نکته اصلی و جالب ماجرا در آنجاست که چنین مؤسسه‌ای برای خدمات بسیار گسترده(؟!) خود به متقاضیان جویای همسر که صرفا در «معرفی یک اسم و آدرس از همسر پیشنهادی» خلاصه می‌شود، رقم ناقابل و ناچیز 250 هزار تومان را مطالبه می‌کند!
 
برای اطلاع از کم‌و‌کیف روال کاری این مؤسسه که دلسوزانه در پی همسردار کردن جوانان تهرانی است، تماسی با شماره ارائه شده در تبلیغات موسسه داشتیم که در ادامه آمده است:
 
ـ سلام! بنده تبلیغات شما را امروز در سطح تهران دیدم، برای معرفی «همسر» مناسب که در تبلیغات خود قید کرده‌اید، دقیقا باید چه کار کنم؟
 
ـ باید به صورت حضوری با شناسنامه به دفتر موسسه تشریف بیاورید و البته مبلغ 250 هزار تومان را هم بایت معرفی همسر پیشنهادی پرداخت کنید.
 
ـ مؤسسه شما بابت دریافت 250 هزار تومان، چه خدماتی به من ارائه می‌کند؟
 
ما در قبال دریافت این مبلغ، شماره‌ تماس فرد موردنظر را به شما می‌دهیم تا خودتان در یک مکان عمومی باهم قرار بگذارید و با هم صحبت کنید!
 
ـ اگر بعد از گرفتن شماره خانم پیشنهادی شما با این فرد ملاقات و صحبت کردم اما به نتیجه نرسیدم، تکلیف پول پرداختی‌ام چه می‌شود؟
 
ـ در آن صورت، ما به شما دو یا سه مورد دیگر معرفی می‌کنیم و اگر باز به نتیجه نرسیدید، دیگر این مؤسسه در قبال شما مسؤلیتی ندارد چرا که 250 هزار تومان پرداختی شما، صرفا به خاطر ارائه این شماره‌هاست و دیگر پولی برگردانده نمی‌شود!

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.