گروهی از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و از موزه مرکزی آستان قدس رضوی بازدید کردند.

 ‌بازدید گروهی از دانشجویان خارج کشور از موزه مرکزی آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، این گروه 180 نفره که از اعضای دفتر نهاد رهبری در امور دانشجویان خارج کشور بودند، برای شرکت در یک همایش فرهنگی که همه ساله در ایام تعطیلات تابستان از طرف دفتر نهاد رهبری برگزار می‌شود، به مشهد مقدس آمده‌اند.

محسن فیاضی؛ مسئول این گروه در حاشیه این بازدید گفت: بازدید از موزه مرکزی آستان قدس رضوی امکان آشنایی بیشتر دانشجویان را با آثار تاریخی که در طی سالیان دراز به این موزه اهدا شده فراهم می‌کند.
رشید امیران؛ دانشجوی رشته مدیریت آموزش عالی دانشگاه تاجیکستان گفت: حرم امام رضا(ع) تنها مکانی است که همیشه تازگی دارد و هر چقدر به این مکان مقدس مشرف شویم، هیچ گاه تکراری و خسته کننده نمی‌شود.
او که یک قهرمان ورزشی و دارای چند مدال قهرمانی است، می‌گوید: مدال‌هایی که در مسابقات ورزشی کسب کرده‌ام با ارزش ترین چیزهایی است که در زندگی دارم و با دیدن مدال‌های قهرمانی در موزه آستان قدس رضوی ترغیب شدم که مدال‌های خود را به این موزه تاریخی اهدا کنم.
کریم زارعی؛ دانشجوی رشته کامپیوتر در دانشگاه آنتورپ بلژیک یکی دیگر از اعضای این گروه دانشجویی است که می‌گوید: موزه آستان قدس یک گنجینه گران بها است که در آن هویت و اصالت فرهنگ ایرانی و اسلامی ما به نمایش گذاشته شده است و هر ایرانی با دیدن آثار این موزه احساس غرور می‌کند.
زارعی در مورد حس و حالش در هنگام تشرف به حرم مطهر رضوی می‌گوید: طبق روایات امام رضا(ع) مانند پدری مهربان برای ما هستند، به همین خاطر وقتی برای زیارت این امام مهربان به حرم می‌آیم، حس یک بچه یتیم را دارم که در آغوش پدر قرار گرفته است.
عماد رضایی؛ دانشجوی دوره دکتری ادبیات زبان انگلیسی از دانشگاه هندوستان است که می‌گوید: در موزه آستان قدس رضوی اشیاء با ارزشی نگهداری می‌شود که از جمله این آثار ضریح‌هایی است که در دوره‌های تاریخی مختلف بر روی قبر مطهر امام رضا(ع) بوده است.
وی یکی از مشکلات تحصیل در خارج از کشور را دوری از حرم مطهر امام هشتم(ع) عنوان کرد و گفت: هرچند ما دانشجویان ایرانی سعی می‌کنیم از طریق تلویزیون اینترنتی حرم یا همان رضوی تی وی با این بارگاه ارتباط برقرار کنیم اما زیارت حضوری حس و حال دیگری دارد که در خارج از کشور از این فیض محروم هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.