قدس آنلاین: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت:تمام برنامه های اقتصاد مقاومتی استانی به طور ویژه مورد پیگیری و رصد قرار می گیرد.

برنامه های اقتصاد مقاومتی استانی به طور ویژه پیگیری خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمود دلپسند در نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان اظهار داشت:شرح وظایف کارگروه اقتصادی در حوزه اقتصاد مقاومتی است لذا فعالیت کلیه دستگاه های اجرایی استان باید در این مسیر انجام شود.

وی ادامه داد:با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی الگویی الهام بخش و فرصتی مناسب است که حول پنج محور اساسی از جمله توجه و استفاده از منابع داخلی، توسعه ظرفیت داخلی، برون گرایی و درون زا بودن، تکیه بر توسعه روابط منطقه ای و توجه به اولویت طرح ها قرار گرفته است.
دلپسند خاطرنشان کرد: طرح های دستگاه ها بایستی بر اساس نیاز و ظرفیت هر منطقه ای باشد تا بتواند بازده اقتصادی درون استانی را داشته باشد و در این کار هم بایستی ظرفیت های پائین دستی آن پروژه مثل حمل و نقل و غیره برای سرمایه گذار مشخص شده باشد.
وی گفت: اگر طرح های دستگاه ها مشخص شده باشند سرمایه گذار را به سمت این پروژه ها هدایت می کنیم.
دلپسند علت عمده خروج سرمایه گذار از استان را پیچیدگی های اداری عنوان کرد و افزود: بستر های فنی، حقوقی و اقتصادی موجود در کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی تاکنون مناسب نبوده و اگر بخواهیم جذب سرمایه مناسبی را در اختیار بگیریم باید بستر متناسب با این حوزه ها را ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: سرمایه گذار با توجه به علم، علاقه و تخصص خود سرمایه گذاری می کند ما وظیفه داریم با خوشرویی و حذف چالش های بوروکراتیک راه را برای او هموار کنیم.
دلپسند در بخش دیگر سخنان با تاکید بر اینکه آمارهای موجود در این کارگروه نباید متناقض باشد، ادامه داد:آمار و اطلاعات دستگاه های اجرایی در حوزه اقتصادی باید کاملا روشن باشد لذا تمام آمار ها به ویژه در حوزه اشتغال، سهم بخش ها در ارزش افزوده، کارگاه های مجوز دار و فعال در شهرک های صنعتی، مسافت اراضی کشاورزی و... باید به روز باشد.
وی تصریح کرد:در حوزه اقتصادی یکی از مسائل مهم، منابع بانکی است که متاسفانه تاکنون در این حوزه عملکرد بانک ها ضعیف بوده که باید این موضوع جدی تر پیگیری شود

انتهای خبر/..

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.