استاندار خراسان رضوی گفت: با همکاری آستان قدس رضوی در صدد ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در شرق مشهد هستیم که بسیار مورد نیاز این منطقه است.

  بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در شرق مشهد ساخته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، علیرضا رشیدیان شامگاه چهارشنبه در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی که در محل دانشکده علوم پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار داشت:یکی از مشکلات جامعه ما هزینه‌های سنگین حوزه درمان بود و در برنامه توسعه چهارم و پنجم قرار بود از 57 درصد هزینه‌ها به 30 درصد کاهش پیدا کند اما این اتفاق میسر نشد.

وی افزود: نیاز به استاندارد سازی خدمات و توزیع مناسب آن یکی دیگر از موضوعات مهم بود که باهمت دولت و وزارت خانه‌ها و دانشگاه‌های بخش پزشکی و درمانی دنبال می‌شود.

رشیدیان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، پوشش بیمه سلامت تقریبا به 100 درصد رسیده و میزان پرداختی بیماران به حدود 4 درصد بخصوص در مناطق محروم رسیده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش ماندگاری و اقامت پزشکان در مناطق محروم افزود و تر‌ویج زایمان طبیعی  کاهش 11 درصدی سزارین از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: دو فروند هلی‌کوپتر بهداشت برای استان خراسان رضوی که سالانه میزبان حدود 25 میلیون زائر است در نظر گرفته شده است.

رشیدیان با بیان اینکه همکاری بین ستاد خدمات سفر و دانشگاه علوم پزشکی بسیار چشمگیر است گفت:  باتوجه به ظرفیت پزشکی استان بیش از 4000 توریسم سلامت نیازمند درمان به استان ما مراجعه کردند.

وی افزود: همکاری در تبادل استاد و دانشجو در عراق مورد توجه قرار گرفته و اولین پیوند کلیه و کبد در شعر هرات انجام شده است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: اجرای طرح غربالگری و پایش سلامت جلوی برخی بیماری گرفت با مشاوره پزشکی پیش از ازدواج امکان پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی گسترش یافت.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه روند ارتقای خدمات هتلینگ بیمارستانی خوب بوده است گفت: بیمارستان امدادی مشهد در سال گذشته توانست رتبه اول هتلینگ در کشور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش با وجود کسری بودجه و تجهیزات، دانشگاه علوم پزشکی ما رتبه سوم پژوهشی دریافت کرد.

رشیدیان با اشاره به اینکه تنها 5 ماه تا آغاز رویداد مشهد 2017 فاصله داریم افزود: در حوزه‌های مختلف برای ایجاد ارتباطات با مسلمانان، دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند نشست بین المللی در کشورهای اسلامی با محوریت مشهد برگزار کنند که در تعمیق ارتباطات، تعامل و محبت بین کشورهای اسلامی تاثیرگذار است.

وی با تاکید به اینکه سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی در همه حوزه‌ها باید توجه شود گفت: اقتصاد مقاومتی بدون تغییر و تحول در حوزه فرهنگی حاصل نمی‌شود و علاوه بر آن در حوزه بهداشت و درمان نیز نگاه به ظرفیت داخلی، توجه به عرصه بین المللی، تقویت پژوهش و اقدامات دانش بنیان  بهداشت و درمانی در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با همکاری آستان قدس رضوی در صدد ساخت بیمارستان 540 تخت خوابی در شرق مشهد هستیم که بسیار مورد نیاز این منطقه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.