سخنگوی ارتش آمریکا از کشف بیش از۱۰هزار نمونه اطلاعاتی تروریست‌های داعش در منبج سوریه خبر داد.

کشف حجم انبوهی از تجهیزات و موارد اطلاعاتی داعش در سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ارتش آمریکا از کشف و ضبط"حجم انبوهی"از تجهیزات و موارد اطلاعاتی-جاسوسی داعش در نبرد شهر منبج سوریه خبر داد.

سرهنگ کریستوفر گارور–سخنگوی عملیات منبج—در مصاحبه‌ای ویدئویی از بغداد گفت:کار بزرگی انجام داده‌ایم.نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش موفق به کشف و ضبط بیش از10هزار آیتم مختلف از تروریست‌های داعش شده‌اند.این موارد شامل لپ تاپ، فلش مموری، درایو حاوی اطلاعات، کتاب درسی و یادداشت روزانه از استراتژی‌های جنگ هستند که بخش زیادی از آن‌ها از میادین نبرد جمع آوری شده‌اند.

وی ادامه داد:در محاصره منبجو تسلط بر غرب این شهر، بیش از4ترابایت اطلاعات از تروریست‌های داعش جمع آوری شده‌است.در حال حاضر، به دنبال بهره‌برداری از این اطلاعات برای غلبه بر این گروه تروریستی هستیم و یک تیم تحقیقاتی رمزگشایی از این اطلاعات را آغاز کرده‌است.شواهد به دست آمده اولیه نشان می‌دهد غرب اروپا هدف بعدی حملات تروریستی داعش است.

گارور همچنین از کشف بازنویسی کتاب‌های درسی در مقاطع مختلف تحصیلی که برگرفته از آموزه های داعش هستند، خبر داد.

شهر منبج در چند هفته گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا و تروریست‌های داعش بود.نیروهای ائتلاف با520حمله هوایی موفق به آزادی بخش غربی این شهر از سلطه داعش شدند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.