کارشناس امور دینی گفت: امروز در برخی اقوام غربی لفظ «در لحظه زندگی کن» مطرح می‌شود که انسان را از فکر به گذشته و آینده بازمی‌دارد در حالیکه در دین اسلام خداوند می‌فرماید که انسان به گذشته و آینده خود فکر کند.

 شعار «در لحظه زندگی کن»، تقابل غرب و اسلام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمد ابوالقاسمی کارشناس امور دینی شامگاه روز گذشته در جلسه درس مفاهیم قرآن که در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)‌ برگزار شد، گفت: قرآن کریم مضامینی در خصوص رفتار انسان‌ها ذکر می‌کند که شامل وظایف انسان با خود،‌ خالق، همنوعان، طبیعت و سایر موجودات است.

وی با اشاره به تفکر انسان در حوزه رفتار، عنوان کرد: تفاوت انسان با سایر موجودات در تفکر است و قرآن کریم بر آن بسیار تأکید دارد به همین سبب دین اسلام دین تفکر است در حالیکه که زندگی امروز در غرب قدرت اختیار و تفکر را از آنان سلب نموده است.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه تفکر تمایز بین انسان مسلمان و انسان کافر است، اظهار داشت: تفکر به یک اقدام جدی نیاز دارد تا جریان زندگی شخص را تغییر دهد که این به واسطه اراده درونی انسان رخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی افزود: امروز در برخی اقوام غربی لفظ «در لحظه زندگی کن» مطرح می‌شود که انسان را از فکر به گذشته و آینده بازمی‌دارد در حالیکه در دین اسلام خداوند می‌فرماید که انسان به گذشته و آینده خود فکر کند و بداند از کجا آمده و به کجا می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت تفکر در شگفتی‌های خلقت، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم مکرر ذکر می‌کند که ما زمین را گستردیم کوه‌ها و نخل‌ها را در آن قراردادیم، میوه‌ها را به صورت زوج خلق کردیم تا شما درباره این پدیده‌ها فکر کنید، انسان مؤمن از طبیعت برای عبادت خداوند استفاده کرده اما انسان کافر از آن برای فساد و ظلم بهره‌برداری می‌کند.

این کارشناس مسائل قرآنی با اشاره به اهمیت تفکر انسان در خلقت خود، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند آیا انسان‌ها درباره خود فکر نمی‌کنند انسان مؤمن باید به رشد، تغییر و تحولی که در وجود او رخ می‌دهد فکر کند این در حالی است که غرب فقط به فکر سالم بودن جسم خود است و به خلقت و شگفتی‌های وجود خود توجه ندارد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به اهمیت تفکر در آیات قرآن، عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: وای بر کسانی که آیات قرآن را از زبان خود عبور داده اما در آن تفکر و تدبر نداشته باشد؛ انسان باید در همه آیات الهی تفکر داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تفکر درباره عظمت و شخصیت پیامبر اسلام (ص)، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص)‌ متحول کننده تاریخ است ایشان مردم جاهلی را که تنها بر سر یک قطعه نان یک قبیله را به خاک و خون می‌کشیدند طوری تربیت و هدایت کرد که برای حفاظت از دین جان خود را فدا می‌کردند و این نشان از عظمت ایشان دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.