جبهه النصره تمام تسلیحات نظامی سنگین و نیمه سنگین خود در الیرموک واقع در جنوب سوریه را جمع آوری و از آن عقب نشینی کرد.

توصیه یک کشور عربی و عقب‌نشینی النصره

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، به توصیه یک کشور عربی، جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) تمام تسلیحات نظامی سنگین و نیمه سنگین خود در الیرموک واقع در جنوب سوریه را جمع آوری و از آن عقب نشینی کرد.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا در مورد عملیات جنوب سوریه

در پی اظهارات «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا مبنی بر گشودن جبهه جنوب سوریه به روی گروههای تروریستی، نوعی تحرک نظامی مهم در آنجا در جریان است که نشان می دهد جنوب سوریه در چند روز آینده صحنه رخدادهای متعددی خواهد بود.

عقب نشینی بی سرو صدای جبهه النصره از غرب درعا

در این میان جبهه النصره بدون اینکه از قبل چیزی اعلام کند، از تمام مواضع خود در منطقه الیرموک واقع در حومه غربی استان «درعا» عقب نشینی کرد.

عقب نشینی النصره از درعا واقع در جنوب سوریه بدون هیچ گونه بیانیه رسمی در توضیح دلایل این اقدام صورت گرفته است.

بر این اساس جبهه النصره تمام مواضع نظامی و مناطق هم مرز با نقاط تحت تسلط گروه موسوم به ارتش «خالد ابن ولید» که به وابستگی به داعش معروف است، در غرب الیرموک را تخلیه و تمام سلاح های سنگین و نیمه سنگین را که در این مناطق مستقر کرده بود، جمع آوری کرد.

احساس خطر جبهه النصره

بنابر اعلام برخی منابع، جبهه النصره احساس کرد که خطری قریب الوقوع موجودیت آن را در منطقه در معرض تهدید قرار خواهد داد و هدف بعدی نیروهای ائتلاف خواهد بود به ویژه اینکه برخی خبرها از قریب الوقوع بودن آغاز عملیات نظامی گسترده علیه گروهای تروریستی در جنوب سوریه با مشارکت اردن و نیروهای ائتلاف بین المللی حکایت دارد.

همچنین جبهه النصره از یک کشور عربی اطلاعاتی در مورد اوضاع جنوب سوریه در روزهای آینده دریافت کرده و به آن توصیه شده است که از این منطقه عقب نشینی کند و از داعش و گروههایی که با آن در جنوب سوریه بیعت کردند، فاصله بگیرد.

این منابع همچنین یادآور شدند که جبهه النصره « در هیچ حملات به مواضع داعش در جنوب سوریه مشارکت نخواهد کرد و فقط به مقابله با آنان اکتفا خواهد کرد».

النصره اکنون منتظر پاسخ «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده به نامه ارسالی به آن مبنی برپایان بیعت با القاعده است و در این نامه شرایط تحمیلی بر النصره برای قطع بیعت به منظور جلوگیری از حملات آمریکا و روسیه به مواضع آن در سوریه توضیح داده شده است.

این منابع اعلام کردند که در نامه مزبور آمده است در صورتی که الظواهری شرایط توضیح داده شده برای قطع بیعت با القاعده را تایید نکند، از وی اطاعت شده و تا پای مرگ مبارزه خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.