غفوری‌فرد در یادداشتی نوشت: چگونه وجدان شما اجازه می‌دهد که خجالت و شرم جوانی را برای وام سه میلیون تومانی مشاهده کنید ولی ترتیب اثری ندهید و خودتان وام پانصد میلیون تومانی با سود یک درصد برداشت نمائید؟

 دَرِ دیزی باز است حیای گربه کجا رفته است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسن غفوری فرد در یادداشتی نوشت: "دیزی"؛ در لغت‌نامه دهخدا چنین آمده است: "ظرف طعام پزی کوچک گلین یا مسین(ناظم‌الاطباء) قسمی دیگ سفالین که در آن بیشتر گوشت و گاه آش پزند. دیگ از گل پخته... ضرب‌المثل(یا امثال) «در دیزی باز است حیای گربه کجا رفته است؟» معنا پیش خود حساب باید برد انتهی"

و می‌توان افزود پیش خلق خدا هم امروز- در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران- حساب باید برد و پیش خداوند متعال هم- فردا که یوم تبلی‌السرایر است- حساب باید برد.

گرفتم که پرداخت حقوق پنجاه میلیون تومانی و گرفتن وام پانصد میلیون تومانی آن هم با سود یک درصد در قانون شما روا باشد چگونه وجدان شما اجازه می‌دهد که خجالت و شرم جوانی را برای وام سه میلیون تومانی مشاهده کنید ولی ترتیب اثری ندهید و خودتان وام پانصد میلیون تومانی با سود یک درصد برداشت نمائید؟ و یا اصولاً شخصی که ماهی پنجاه میلیون تومان حقوق دارد و سالی چند صد میلیون تومان پاداش هیئت مدیره به او تعلق می‌گیرد چه نیازی به وام دارد؟ اما آن جوان برای ازدواج خویش به وام احتیاج ندارد؟!

چگونه است که "سفره انقلاب" برای شما و عزیزانتان کرور کرور هدیه می‌کند ولی برای معلمینِ فرزندان شما پول برای اضافه‌کاری یا حتی حقوق ماهیانه ندارد؟
چگونه است که در این سفره همه چیز برای شما آماده است اما برای کارگران زحمتکش کارخانه‌ها حتی حقوق بخور و نمیر (که بهتر است گفته شود حقوق بخور و بمیر) وجود ندارد و کارخانه به برکت مدیریت فوق‌العاده شما و امثال شما هر روز یکی پس از دیگری تعطیل می‌گردد؟

این سفره را چه کسی این چنین ناعادلانه پهن کرده است که باید بعضی‌ها زالو صفت خون همه را بمکند و بقول پروین اعتصامی:

کودکان را کلیج هست و مرا                         نان خشک از برای خوردن نیست

بشکند آن دست‌های ظالمی که چنین سفره‌ای پهن می‌کند.

من به قیامت و محضر عدل الهی کاری ندارم ولی چگونه است که شما از خشم جوانان انقلابی ایران، یا حتی از ناله مادران شهداء و همسران معززی که شوهر خویش را در دفاع مقدس و یا امروز در دفاع از حرم اهل بیت(ع) از دست داده‌اند هراسی به خود راه نمی‌دهید؟!

شما مدیر شدید که به انقلاب خدمت کنید و دِین خویش را بپردازید یا آنکه مدیر شدید تا دین خود فروشید و دنیای خویش بسازید ولو بر روی استخوان‌های انسان‌های زجردیده؟!

شما مدیر شدید که به انقلاب و اسلام و مستضعفان (یا به فرمایش حضرات نواندیش اقشار آسیب پذیر)خدمت کنید یا آنکه با ولع تمام بر "سر سفره انقلاب" خود را فربه فرمائید.

من دست همه مدیران زحمتکش کشور را که در شرایط سخت تحریم نظام را با همه وجود خویش یاری دادند، می بوسم. من دست همه دانشگاهیان و فرهیختگان و نخبگانی که در میدان علم و دانش و فناوری ما را در جهان سربلند و سرافراز فرمودند خاضعانه و خاشعانه می بوسم و برای موفقیت آنان دعا می کنم.

من دست هنرمند همه کسانی که در مسائل هسته ای، سلولهای بنیادی، علوم فضائی، صنایع موشکی، نانو تکنولوژی یا بیوتکنولوژی با مدیریت عالی و با بنیه علمی فراوان موفقیت های درخشانی برای کشور کسب کردند و ایران را در ردیف ده کشور اول جهان قرار دادند با افتخار می بوسم.

اما شما بگوئید چه دستاورد مهمی داشته اید که سزاوار چنین دریافت هائی باشد؟!

چه خوبست این بزرگوارانی که ادعا می کنند اگر در بخش خصوصی بودند چند برابر این(یعنی ماهی چند صد میلیون تومان!) درآمد می داشتند دقیقاً توضیح بدهند قبل از آنکه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان قبل و بعد از انقلاب به نام و نانی دست پیدا کرده اند چه می کردند و چقدر درآمد داشته اند؟
و هم چنین در چند سالی که (قبل از پست های کنونی) بدون پست و مقام بودند چه می کردند و چقدر حقوق و "درآمد" داشته اند؟

و چه خوب‌تر بود که معاونت مالیاتی وزارت اقتصاد و دارائی برای مردم (که حق دانستن دارند) گزارش می دادند که این عزیزان از حقوق و "درآمدهای" چند صد میلیون تومانی که به ادعای خودشان و دوستان و وابستگانشان در خارج از دولت داشته اند چقدر مالیات پرداخته اند؟ و این درآمدها در کجا ذخیره شده است؟
هر چند صاحب این قلم بسیار مطالب دیگری دارد که در صورت لزوم قلمی خواهد شد ولی این وجیزه را با کلامی از رهبر معظم انقلاب که "فصل الخطاب" خواهد بود به پایان می برد:

حضرتشان در خطبه های نماز عید فطر فرمودند:

"یک مطلب هم درباره‌ی مسائل داخلی کشور، موضوع این حقوقها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال است -که امروز در بین مردم رایج شده است (لطفاً به واژه غیرمنصفانه و ظالمانه دقت شود و این حدیث نبوی را هم بخاطر داشته باشید “الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم”) که خبرش را دهان‌به‌دهان نقل می کنند- این برداشت‌ها نامشروع است، این برداشت‌ها گناه است، این برداشت‌ها خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است..... خوشبختانه رئیس جمهور محترم و رؤسای محترم دو قوّه‌ی دیگر، متعهّد شده‌اند که این مسئله را دنبال کنند؛ باید با جدیّت دنبال بشود؛ دریافتهای نامشروع باید برگردانده بشود، و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند، و اگر سوءاستفاده‌ی از قانون هم شده است بایستی اینها  را از این کارها برکنار بکنند؛ اینها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند."

صاحب این قلم دست همه کسانی را که این فراز از فرمایشات حضرت ایشان را پی گیری و عملیاتی کنند می بوسد.

خدای را خدای را اگر تا کنون در اجرای بعضی از دستورات رهبری کوتاهی کردیم این یک را جدی بگیریم تا اعتماد مردم خدشه دار نگردد. والله که خیر دنیا و آخرت ما در عملیاتی کردن این قسمت از خطبه های نماز عید فطر می باشد.

راقم این سطور برای همه کسانی که در این راه گام می زنند دعا می کند و آرزوی تائیدات الهی می نماید.

والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.