قدس ‌آنلاین -بیرجند: معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت:نماز جمعه متعلق به همه افراد جامعه بوده و وصل به امام و نظام است که همه باید این معجزه انقلاب را از خود بدانند.

نماز جمعه متعلق به همه افراد جامعه بوده و وصل به امام و نظام است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین  ابوالقاسم علیزاده در همایش "نماز جمعه قرارگاه انقلابی، بصیرتی و ولایی "دربیرجند با بیان اینکه  برای طراحی بهترین برنامه‌ها باید ساز وکار و پشتوانه داشته باشیم افزود: این سازوکار را باید برای اجرای طرح‌ها فراهم سازیم و در این راستا باید نتایج خود را محک بزنیم.

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اگر بخواهیم آسیب‌ها و نقاط ضعف خود را بشناسیم باید خود را محک بزنیم، گفت: نگاه قرارگاهی برگرفته از 3 عنصر فرهنگ انقلابی، بصیرت و انقلاب است و نمی‌شود فرهنگ انقلابی را بدون الزاماتش رقم زد.

علیزاده با بیان اینکه فرهنگ انقلابی که در آن انتظار می‌رود تریبون نماز جمعه نهادنیه شود، تزریق غیرت، حساسیت دینی و اصول انقلابی است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ انقلابی، شهامت، روحیه، سبک‌پذیری، صداقت، خوار کردن دشمن، بصیرت ولایی مدنظر باشد، اظهار داشت: بصیرت ولایی خیمه و پایه اعتقادی دینی است.

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه امام صادق(ع) معرفت و تربیت عقلانی است و بیشترین  صدمه را اسلام و مسلمین از خودی‌های سطحی‌نگر که از روی احساس تصمیم گرفته و برخی که دین‌داریشان موجی و بی‌فایده بوده دیده است.

علیزاده با بیان اینکه برخی دینشان با هر بادی جابه جا می‌شود، افزود: باید تلاش شود تا شناخت‌ها افزایش یابد هر فردی شناختی نسبت به امام زمان(عج) دارد، این شناخت باید ریشه‌دار و ولایت‌مدار باشد تا شناخت ما را به ایمان و باور برساند.

وی با بیان اینکه نگاه اعتقادی شناخت درست، محبت، بخشش و وابستگی دارد، اظهار داشت: قرارگاه را نباید به بازی گرفته و باید کار را از یک جایی آغاز کرد همه افراد باید دغدغه داشته و مهم‌ترین دغدغه در نماز جمعه تبیین اسلام ناب است.

معاون سیاسی  شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: روحیه انقلابی یعنی باید در برابر تندروی‌های برخی از افراد شرح صدر داشته زیرا شما در زیر ذره‌بین هستید و گاهی خوبی‌های شما را نادیده گرفته و تنها یک نقطه ضعف شما را بزرگ می‌کنند.

وی گفت: کشور ایران کشوری فقیر نیست و با سرمایه‌های نهان و آشکار که از جمله نیروی انسانی است باید نگاهمان را به داخل کشور معطوف و در این راه مجاهدت و تلاش کنیم.

علیزاده با بیان اینکه اتحاد، انسجام ملی می‌خواهد که آرمان امام و شهدا و مقام معظم رهبری بر پایه آن باشد، افزود: محور ولایت رهبری است و  برخی از دولت مردان انتظار دارند تریبون نماز جمعه در دست دولت باشد اما ما حامی دولت بوده و هستیم و هیچگاه آرزوی شکست برای هیچ دولتی نداشته و نداریم.

وی با بیان اینکه اگر در تریبون نماز جمعه انتقادی وجود دارد، این انتقادها دلسوزانه است، گفت: باید نگاه خود را عوض کنیم، چرا که برخی افراد در جامعه بدبین هستند این افراد باید نوع نگاه خود را تغییر دهند.

وی با اشاره به فرمایش رهبری اظهار داشت: تا کجا باید در زمینه هسته‌ای تأسیسات خود را تعطیل کنیم؟ طرف مقابل در برابر اقدامات ما چه کار مثبتی انجام داد؟

معاون سیاسی شورای  سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت:  دشمن می‌خواهد ما دست از انقلاب اسلامی،  برداریم  زیرا ذات آمریکا گرگ است از گرگ نباید انتظار و توقع خوبی داشت، همه باید هوشمند باشیم.

 وی بیان کرد: رهبری فرمود اگر روحیه انقلابی را کنار بگذاریم سیلی محکمی می‌خوریم  و هرجا که قدرشناس نظام و این نعمت بودیم و پایش ایستادگی کردیم موفق و هرجا که کفر کردیم خدا نعمت را بر ملتی دیگر عرضه می‌کند.

علیزاده افزود: از اسرائیل، آمریکا چه توقعی دارید، آنها منطقه را به چالش کشیده و امنیت ما مدیون مقاومت و انقلاب است نه به برکت پول و سرمایه ، امنیت را افرادی مانند شهدای حرم خلق کردند همان شهدایی که امروز برخی افراد در کشور می‌گویند کشور ما خود مشکلات داشته و نیاز به جان فشانی در سوریه و عراق نیست.

وی با بیان اینکه اگر مدافعان حرم در سوریه و عراق با تکفیری‌ها و وهابیون مبارزه نکنند باید در خیابان‌های بیرجند و امثال آن مبارزه کنند، اظهار داشت: اگر در دولت قبل عبدالمالک ریگی دستگیر نمی‌شد، مشخص نبود چه بلایی سر مردم ما می‌آمد و سرمایه‌داران برخی نبض و قلبشان در دست آمریکاست و بدون اجازه آنها قدم از قدم برنداشته و کسی راضی نمی‌شود با این شرایط در کشور ما سرمایه‌گذاری کند‌.

معاون سیاسی شورای  سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور  با بیان اینکه در برجام چقدر ملت ایران کوتاه آمد اما دشمن بیان می‌کند ما تغییری در ایران ندیدیم، گفت: دشمن به عوامل داخلی خود در کشور خط داده  که تنها راه تغییر ذائقه ملت ایران است اما ما چرا نمی‌خواهیم این را بفهمیم  پدیده‌های سیاسی واجتماعی مانند فتنه 88 را چه کسانی به وجود آورند وافراد نزدیک  به همانها امروز دم از امنیت می‌زنند.

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: یکی از مسئولیت‌هایی که به ما برمی‌گردد، دغدغه رهبری است و آن ولنگاری فرهنگی است در سال‌های گذشته دشمنان شبیخون، ناتوی فرهنگی و جنگ احزاب به راه انداختند و همه افراد و ظرفیت‌های ضد دینی جمع شدند.

علیزاده با بیان اینکه در ولنگاری فرهنگی روی کنسرت‌ها عفاف و حجاب،  و ساخت فیلم و سریال‌هایی که به هر نحوی مجوز دریافت می‌کنند، حرف است، افزود: به برخی کتاب‌های بدون محتوا به راحتی مجوز چاپ و نشر داده می‌شوند.

وی افزود: کنسرت‌های موسیقی از دیگر مواردی است که بنا به دستور ارشاد نیروی انتظامی حق دخالت ندارد و اثبات شده جایی که مسائل عمومی انقلاب باشد، باید نیروی انسانی ورود پیدا کند و بحث ما تنها خارج از مرزها نیست  برخی می‌خواهند کشور را به اسپانیایی دیگر تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه ماهواره و شبکه‌های اجتماعی از دیگر معضلات در جامعه است، اظهار داشت: در حال حاضر 170 ماهواره فارسی زبان دین، اخلاق، انقلاب و تربیت ما را هدف گرفته اما ما می‌توانیم اینترنت ملی تولید کنیم، اما برخی نمی‌خواهند این اتفاق رخ دهد.

معاون سیاسی شورای  سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: هر ستاد نماز جمعه می‌تواند یک سایت برای خود داشته باشد در 900 نقطه از کشور تریبون نماز جمعه برپا می‌شود و بخش‌های زیادی از تولیدات صدا و سیما  توسط تریبون نماز جمعه  است و 2 رسانه اثرگذار یکی رسانه ملی و دیگری تریبون و نماز جمعه تأثیر زیادی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.