به دنبال افزایش تهدیدات تروریستی در فرانسه، رئیس جمهوری این کشور در صدد تا یک گارد ملی برای محافظت از شهروندان فرانسه در مقابل تروریست‌ها تشکیل دهد.

تشکیل گارد ملی فرانسه برای محافظت از شهروندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از افکارنیوز ، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه تصمیم گرفته است تا یک گارد ملی برای محافظت از شهروندان  این کشور در مقابل تروریست‌ها تشکیل دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، کاخ الیزه روز پنجشنبه (امروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد، به دنبال افزایش تهدیدات تروریستی در خاک فرانسه، رئیس‌جمهوری این کشور در صدد است طرح‌هایی را برای ایجاد گارد ملی برای محافظت از شهروندان فرانسه اعلام کند.

طبق این بیانیه، این تصمیم بعد از دیدار اولاند با نمایندگان پارلمان فرانسه اتخاذ شده است.

در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور فرانسه تصمیم گرفته است تا یک گارد ملی از نیروهای ذخیره تشکیل دهد و هرچه سریعتر ایجاد این ساختار که برای محافظت از مردم فرانسه است را آغاز کند.

طبق این گزارش، اولاند اوایل ماه آگوست شورای دفاعی و امنیت فرانسه را در جریان این طرح قرار می‌دهد و شرایط ایجاد این گارد ملی در ماه سپتامبر در پارلمان به بحث گذاشته می‌شود.

فرانسه هم‌اکنون بعد از آن در آماده‌باش کامل قرار گرفته است که دو تروریست در تاریخ 26 ژوئیه گروگانگیری کردند و یک کشیش را با چاقویی درون کلیسایی در حومه شهر «روان» کشتند.

این کشور همچنین یک حمله‌ای که اوایل ماه ژوئیه در «نیس» به وقوع پیوست را نیز پشت سر گذاشته که در آن یکی از حامیان گروه تروریستی «داعش» با یک کامیون از میان جمعیت زیادی که روز باستیل را جشن می‌گرفتند، عبور کرد و به سمت مردم تیراندازی کرد. 84 نفر جان خود را از دست دادند و 300 نفر دیگر نیز در این اقدام تروریستی زخمی شدند.

بعد از حمله دو عضو القاعده به نشریه «شارلی ابدو» در ژانویه 2015، مساجد در فرانسه در تیررس حملات بی‌شماری قرار دارند و شبکه راشاتودی گزارش کرد که اکثر حملات به مساجد فرانسه بعد از حملات تروریستی 13 نوامبر پاریس صورت گرفته است که به کشته شدن 130 نفر منجر شد. داعش مسئولیت کشتار ماه نوامبر پاریس را برعهده گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.